baszz schreef:
Kent iemand dit ???
Ik zou het graag horen , alvast bedankt .
De Couesnon op de foto is een standaard model (in slechte staat). Erboven heb je nog de Star (

) en de Monopole. Vooral deze laatste is heel erg mooi maar ook heel erg zeldzaam, met een beker uit een stuk. Als je die tegenkomt moet je niet raar opkijken van een prijskaartje van € 2.000,- (mits in goede staat).
In de jaren '60 is de fabriek, inclusief het archief, volledig platgebrand. Er is dus niets meer over bekend. Oude serienummers zijn niet meer naar bouwjaren te herleiden.
Sinds een paar jaar zijn ze weer opnieuw begonnen met de Couesnon, maar die haalt het niet bij de oude (o.a. te koop bij Adams) en deze is een stuk duurder als de Bobby Shew, die ermee te vergelijken is.
De Couesnon was de basis voor veel moderne bugels. O.a. de Yamaha's (zoals de 631, 731 en Shew) en de Kanstul Chicago zijn kopieën van de Couesnon Star.
Een enkele keer krijg ik een gebruikte binnen maar die is altijd binnen no-time weer weg, nog voor ik hem op de site heb gezet.
Als je een Couesnon tegenkomt is het belangrijk dat de 3e slide nog werkt, het kan namelijk helemaal geen kwaad om een trigger te installeren, want de intonatie van de Couesnon is even berucht als zijn prachtige klank

. De prijzen van een gebruikte Star hangen af van de staat, maar liggen tussen de € 1.000,- en € 1.500,-. Inderdaad, daar heb je ook een nieuwe bugel voor maar ja, dat is dan geen Couesnon

.