Berichttitel: Bugel: Bach Strad 183 versus Kanstul Signature ZKF1525
Geplaatst: 04 maart 2004 16:04
Ben bezig wat informatie te verzamelen voor een nieuwe bugel.
Speel momenteel dus op een Bach Strad 183, bevalt mij prima maar is inmiddels wat ouder aan het worden. Nu viel mijn oog op de Kanstul Signature Serie model ZKF1525C....
Zijn er hier mensen die deze bugel hebben? Hoe bevalt het?
Iemand die een vergelijking kan maken tussen de Bach Strad en de Kanstul Signature?
Als je Bach bevalt, waarom dan weg doen? Alleen omdat hij oud is, of vertoond hij gebreken?
Als je toch nieuw wil, Huub van Laar maakt ook mooie bugels voor concureerende prijzen.
Maar ik heb nog een Getzen Eterna en een Courtois trompet die ik wel van de hand wil doen, dan geld bijleggen en dan zijn er 2 opties:
of ik koop een nieuwe Bach Strad
of ik koop de Kanstul ZKF1525C.
Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45 Berichten: 651 Woonplaats: Nuenen
De Kanstul is een prachtig instrument, maar waarom geen andere alternatieven. Tussen je ene alternatief een nieuwe Bach (waarom overigens een tweede??) en het andere: een nieuwe Kanstul zit nog een WERELD aan andere bugels.
Daarom mijn vraag: heb je ook andere instrumenten bekeken? Ben zelf ook nog op zoek naar een nieuwe bugel en wil graag weten waarom jij bepaalde alternatieven terzijde geschoven hebt.
Heb voordat ik m'n Bach kocht dus gespeeld op een Getzen (die heb ik dus nog wel). Na de Getzen heb ik een hele variëteit aan bugels geprobeerd maar ik persoonlijk vond de Bach qua geluid en qua aanspelen het mooist en het prettigst. De enige bugel die ik niet heb geprobeerd is de Van Laar. Misschien dat ik die dus ook aan mijn lijst moet toevoegen. (De anderen zijn dus zo'n 15 jaar geleden afgevallen ten opzichte van de Bach Strad.)
Misschien dat er in de loop der tijd veel is veranderd bij de andere merken, dat weet ik niet........maar destijds was ik daar niet weg van.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen