Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Voor mij heeft deze Bach heel aantrekkelijke specificaties: eventueel verkrijgbaar in mijn geliefde 0.462 bore, reversed leadpipe, 5" beker (type 1B) tussen 37 en 72 in (soort beker als van mijn B700), french bead, GEEN steun in de stempomp, open 43 leadpipe (hier ben ik voor mijzelf niet helemaal zeker of dit niet teveel wordt), lekker licht, ronde stembocht bijgeleverd (voor de niet-highblowers onder ons) en als extra het heerlijk geile naar voren wijzende tweede-ventiel buisje. Verder weet ik niet precies wat ze met een bronze bell bedoelen maar het klinkt goed. Uiteindelijk moet er natuurlijk eerst op geblazen worden, ik kan daarbij niet afgaan op Steve Dillard want die komt in een geheel andere divisie uit dan ik.
Ik heb inmiddels talloze instrumenten gehad, die volgens de specificaties perfect bij mij hadden moeten passen. De minst waarschijnlijke toeters zijn blijven hangen.
Je zegt het goed: uitproberen is een must. Juist vanwege die vooringenomen specificaties...
Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18 Berichten: 155 Woonplaats: Eindhoven
Ik heb het filmpje ook zien langskomen, wat bouw betreft helemaal eens met Franklin, het heeft alles wat ik (voor mezelf) als goed heb ervaren. En geweldig dat Bach dit nu doet, zorgt ook voor weer meer beweging in trompetbouwers land. En ook helemaal eens met Marnix, eerst proberen en dan geloven !!!
Persoonlijk heb ik lak aan specificaties. Instrumenten uitzoeken is geen kwestie van cijfertjes, maar voor een veel groter deel gevoelswerk.
Daarom geloof ik Adriaan Kragten ook niet. En Henk rensink evenmin. Beiden goed met cijfertjes, maar uiteindelijk gaat t om wat je er zelf mee kan. En dan blijken iig bij mij die cijfertjes totaal onbelangrijk te zijn.
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben vind ik je lichtelijk negatief. Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. In principe vind ik dat de trompet jou moet vinden en niet andersom. Stel dat dat gelukt is. Ik heb een oude H. Selmer B700 tuning bell trompet en die is echt voor mij gemaakt. Hij komt ongeveer overeen met de specs vd nieuwe Bach. Alleen is het een tuning bell en hij heeft een gewone middle of the road 25 leadpipe. Maar hij is behoorlijk gebruikt en er is in het verleden bijzonder slecht aan gerepareerd EN de compressie van met name het eerste ventiel is onder de maat. Dus: restaureren of iets nieuws zoeken? In het laatste geval lijkt het mij voor de hand liggen om van die Selmer uit te gaan als ik andere trompetten ga proberen en dan komt die Bach heel dicht in de buurt (en OK, nog wat andere). Anderzijds loop ik al heel lang rond met het plan om de Schilke B7 te gaan proberen, inderdaad, heel wat anders. Maar ja, als ik de B7 probeer moet ik toch ook even aan de B1 lebberen en daarna de X3. En dan ben ik weer zo'n beetje thuis. En, hierin heb je helemaal gelijk, het zou dan best de B7 kunnen worden.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen