Iemand ervaring met een (oude) Conn constellation. Kan er eentje op de kop tikken van 't jaar '69. Serienummer L 67036 model B. Iets voor onder de kerstboom? Graag jullie mening. Instrument is in prachtstaat, wat is de gemiddelde vraagprijs voor een dergelijk instrument? Voor welke doeleinden werd (wordt) dit type het meest gebruikt (bigband - symphonie -...)?
Die oude connstellations zijn altijd erg mooi, maar kunnen best nog prijzig zijn.
Mijns inziens zeer zeker iets voor onder de kerstboom, maar ik ben niet objectief, want ik val alleen maar op trompetten die ouder zijn als ik zelf
Geregistreerd: 19 dec 2003 15:27 Berichten: 9 Woonplaats: Eindhoven
Dat de oude Conns veel waard zijn is nogal betrekkelijk. Meer verzamelwaarde dan iets anders. Ik zelf heb ook een Conn uit de Elkhart-periode. Ziet er puntgaaf uit en loopt en speelt als een trein. Nu vraag ik voor de gein bij Adams wat ik ervoor terug krijg als ik hem ruil tegen bijv. een Calicchio. Nou het antwoord was lachwekkend. Met moeite kreeg ik 550 Euro te horen. Dus wil je er een leuke prijs voor vangen dan ben je toch afhankelijk voor wat iemand er voor geeft. Een 2e hands trompet heeft voor een muziekzaak meer waarde als er ook veel vraag voor is. Als de trompet heel lang op de plank blijft liggenn door beperkte vraag is de inruilwaarde minimaal
Dat is het niet alleen. Een muziekzaak zal bovenop de inruilprijs een marge moeten zetten en de klant 19% BTW moeten berekenen. Daarom kan een muziekhandel nooit zoveel bieden als een particulier, anders zou het instrument onbetaalbaar worden. Als je je auto verkoopt, levert dat bij een particulier ook altijd meer op als inruilen bij de dealer, om diezelfde reden.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen