trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet kopen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet kopen
BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 08:57 

Goedendag,

Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben Pascal de Nijs, kom uit Bergen op Zoom. Inmiddels 19 jaar, de laatste 10 jaar van mijn leven heb ik doorgebracht met houtwerk, tenor/sopraan saxofoon. Ik zat hiermee nu 4 jaar bij een band, we spelen met de carnaval en op kapellenfestival's en nog wat andere activiteiten. Na een aantal jaar nieuwsgierigheid heb ik 4 maanden geleden de switch gemaakt, ik ben sindsdien trompettist. Ik heb een trompet te leen nu, maar zou in de nabije toekomst erg graag een trompet willen kopen voor mezelf. Ik heb al rondgekeken en de yamahas vindt ik tot nu toe vooral lekker spelen als ik iemands anders trompet probeer (binnen de band). Ik ben benieuwd wat voor andere voorbeelden om naar te kijken jullie mij kunnen noemen. Mijn enige eisen zijn: zilver en onder de 500 euro. En ik wil er ook mee gaan spelen bij een harmonie maar dat duurt nog even :D !

M.v.g. Pascal de Nijs

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Trompet kopen
BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 09:00 
Moderator

Dus het hoeft niet nieuw te zijn?

Dan zou ik zeggen: kijk op marktplaats naar zilveren Yamaha's in de 4000 serie. Die worden heel soms te koop aangeboden voor onder de 500 euro tweede hands.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 09:03 

Dat was inderdaad waar ik op doelde met de yamahas, zelf heb ik er nog geen goede advertentie voor kunnen vinden maar ze schijnen er te zijn. Het hoeft van mij inderdaad niet nieuw te zijn, echter nog wel fatsoenlijk kwa uiterlijk (al is dit minder belangrijk als de klank).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 11:27 

En de Conns? die zie je ook veel voor redelijke prijs. En wat voor mondstuk is nu echt goed om te beginnen ben begonnen op een B 7c maar een vriend van mij liet mij van de week spelen op een 1 1/2 C en dit speelde veel lekkerder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 14:03 

Hoi Pascal, welkom op het forum. Leuk dat je de overstap naar de trompet hebt gemaakt! :)
Saxofoon vind ik echter ook een heel mooi instrument. Wat voor merk / type saxofoon speelde je?
Een goede saxofoon is duur en een goede trompet ook. Voor 500 euro heb je geen trompet uit het topsegment, maar je kunt er tweedehands inderdaad wel een goede intermediate Yamaha voor kopen.
Zelf heb ik ook een Yamaha 4335GS en die bevalt uitstekend. Mocht er een andere toeter bij komen wanneer de financiën het toestaan, dan gaat die ook zeker niet weg.

Wat je mondstuk vraag betreft moet je oppassen dat je geen appels met peren vergelijkt. De maatvoering van Bach en Yamaha kun je niet één op één vergelijken. Er bestaan wel vergelijkingstabellen voor.
Bij Bach staat een laag nummer juist voor een groter mondstuk en bij Yamaha is het juist een klein mondstuk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 15:06 

Okee dankjewel voor de info! Ja snap dat er veel verschil in zit, de 1 1/2 C waar ik op blies van de week is ook van bach. Ik ben de trotse eigenaar van een Tenorsaxofoon met flinke deuk :( van het merk selmer, een Mark VII. En een jupiter sopraansaxofoon. De overstap is er naar koper omdat dit voor onze band beter uitkomt en omdat ik wat variatie zocht. Ik heb besloten de komende paar jaar echt voor trompet te gaan en daarna te kijken of het te combineren valt.

Ik snap dat ik voor 500 euro geen fantastische trompet zal kunnen vinden, is bij saxofoon ook zeker niet het geval. Maar ik wil ook niet een van mijn saxen hoeven te verkopen (zou zeer doen), en financieel gaat het de komende tijd niet anders (student). Wel moet ik zeggen dat trompet blazen tot nu toe erg leuk is! Ik merk ook dat het moeilijker is om een zilveren te vinden dan een koperen hoe komt dit, want bij saxen maakt dit kwa geld eigenlijk minder uit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 16:01 
Moderator

Zilver is duurder en gaat langer mee. Dus meestal kopen mensen die instapmodelletjes een gelakte, omdat het goedkoper is.

.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2012 19:42 

http://www.thomann.de/nl/yamaha_ytr_4335_gsii.htm

Dit is dus de trompet waar we het over hebben? En 2de hands is deze dus nog geen 200 euro goedkoper als nieuw? Zijn deze dan zo waardevast, of hoe werkt dit?

MvG, Pascal.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur