jans01 schreef:
Geen antwoord, maar een aanvulling op de vraag: Als zeer tevreden bespeler van een verzilverde 8310 ZS vraag ik me af waarom je b.v. een Conn uit 1924 zou verkiezen boven een modern instrument.
Tuurlijk kan Ron op zoek gaan naar precies zo'n Yamaha, maar hij vroeg ons:
Voordat ik een hoop geld uit ga geven wil ik toch nog even checken of jullie goede alternatieven weten die als het meezit ook minder kosten. nou en daar ging ik op in. Op een alternatief voor de 8310Z die van de vereniging blijkt te zijn en ook nog 's significant minder moet opbrengen. Misschien zou je eens op een Conn uit 't jaar nul moeten spelen om te ervaren wat ik ervoer toen ik de toeter van Ruben uitpakte, de ventielen smeerde en 'm aan de mond zette
jans01 schreef:
Ik zou denken dat er in ruim 80 jaar wel de nodige verbeteringen zijn doorgevoerd in techniek en materialen en dat een modern instrument een betere klank heeft en makkelijker aanspreekt.
Die ervaring heb ik niet. De bespeelbaarheid van een instrument heeft alles te maken met 't vakmanschap waarmee dat ding in elkaar gezet is en juist dat zat wel snor bij Conn....
Hier een leuk artikel:
http://www.bradgoode.com/Blogs/2/60/