diederik schreef:
Dat we hierbij graag lezen wat de profs onder ons, (of ze nu Erik of Marnix e.a.heten) van de diverse instrumenten vinden staat natuurlijk buiten kijf, het kan je behoorlijk sturen in de keuze die je wilt maken.
Het bestuderen van de menigen die de profs onder ons op dit forum neerpennen kan inderdaad leiden tot een bepaalde keuze van een nieuw instrument. Jammmer is alleen dat er zo wienig profs op dit forum actief zijn. Om maar even het gevalletje van de Selmer trompetten in herinnring te brengen; daar waar Erik helemaal niets had met het instrument stak Ruud Breuls de loftrompet over precies de zelfde toeter!
Tsja, wat moet je daar dan mee? Dan moet je toch een keuze maken tussen deze profs. Of hun beide meningen negeren en op zoek gaan naar nog meer meningen.
Zelf ken ik nogal wat zogeheten profs en het valt me op dat zij én hier niet op dit forum actief zijn én lak hebben aan de gangbare menigen die hier op dit forum gonzen. De een speelt doodleuk klassiek op een Getzen Eterna en de ander gebruikt een Bel Canto voor klezmer/balkan muziek en weer een ander tovert greinzend een Jupiter uit de tuin.
Zelf speelden we allemaal (jazeker, allemaal !) op een ML Vincent Bach met 37 beker toen ik op de Muziek Pedagogische Academie in Alkmaar bij Jan Schut prof probeerde te worden. Voor de duidelijkheid, dat was een opleiding om klassiek musicus te worden. Nou, ik kocht laatst zo'n zelfde instrument van een van de leadspelers van een of ander militair orkest. Ik bedoel maar, op die dingen zaten wij canzones van Gabrieli te pepperen!
Relax heren -dames ook-, zoek een trompet waarmee je zo makkelijk mogelijk je ding kan doen; trompetspelen is al moeilijk genoeg.