trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monette trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 08:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 109  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2008 19:15 

toet'n!! schreef:
laatst zag ik een man met een linkshandige hoorn in een orkest zitten, zag er wel grappig uit :) .

Maar, ik snap het niet zo goed waarom (afgezien van eerder genoemde problemen met rechterarm/hand). Zijn ze dan werkelijk zo eigenwijs?

Alle "echte" hoorns (in F/Bes) hebben ventielen voor de linker hand. (rechterhand in de beker!)
Een cor (= frans voor hoorn????) (in Es) heeft ventielen voor de rechterhand, en is een poging om althoorn blazers aan de hoorn te laten wennen. Volgens mij wordt er ook niet met een hand in de beker gespeeld.

Ik neem aan dat je met "ze" in de tweede zin linkshandigen bedoeld: ze zijn niet eigenwijs, ze hebben een andere (aangeboren?) voorkeur.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2008 21:59 

die heb ik ook....
Maar het is nog nooit in me op gekomen om een linkshandige trompet aan te schaffen omdat ik toevallig links ben.
Mij werd verteld hoe je een trompet vast moet houden, met rechts op de ventielen dus, geen discussie over mogelijk verder. En eigenlijk nooit zo nagedacht over het feit dat het eigenlijk niet logisch is voor mij, het is me zo verteld, dus deed ik dat ook zo. Natuurlijk probeerde ik het ook wel eens met links, maar dat was gek genoeg heel onnatuurlijk.
Vind het wel boeiend dat sommige linksepoten het blijkbaar wel een heel groot probleem vinden...extreem links dus blijkbaar.

En over die hoorn, het was een "gewone" hoorn, maar dan andersom :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2008 23:05 

toet'n!! schreef:
die heb ik ook....
Maar het is nog nooit in me op gekomen om een linkshandige trompet aan te schaffen omdat ik toevallig links ben.
Mij werd verteld hoe je een trompet vast moet houden, met rechts op de ventielen dus, geen discussie over mogelijk verder. En eigenlijk nooit zo nagedacht over het feit dat het eigenlijk niet logisch is voor mij, het is me zo verteld, dus deed ik dat ook zo. Natuurlijk probeerde ik het ook wel eens met links, maar dat was gek genoeg heel onnatuurlijk.
Vind het wel boeiend dat sommige linksepoten het blijkbaar wel een heel groot probleem vinden...extreem links dus blijkbaar.

En over die hoorn, het was een "gewone" hoorn, maar dan andersom :P

Een F hoorn is een'gewone hoorn'!
Blijkbaar hebben ze bij jou in het orkest allen es hoorns, zodat een F hoorn er voor jou gek uitziet.
Maar tegenwoordig wordt toch meestal de F hoorn gebruikt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2008 05:52 

dat kan ook....er zat er iig maar 1 in een rij van 4 ofzo

ooooh wacht, misverstand...
Ik weet dat een F-hoorn een "normale" is, maar deze was dus andersom, linkerhand in de beker dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2008 08:47 

De gewone F-hoorn wat uiteindelijk een bes-instument is, hoe gewoon is die hoorn.

Als links handige speel ik ook rechts zonder problemen, als ik echter de keus had gehad tussen een linkse en rechtse trompet was ik wel voor links gegaan denk ik.
In het algemeen kan ik als linkshandige met mijn rechterhand meer dan een rechtshandige met zijn linkerhand omdat alles rechtsgeorienteerd is je moet wel.

Bij het eten van een gehakbal in een cafetaria krijg je b.v. een plastic vorkje met aan 1 kant tandje's om mee te snijden.
Als je dit vorkje met je linkerhand vasthoud komen de tandje's boven te liggen waarmee ik dan mijn bovenlip loshaal, voor blazers is dit niet bevordelijk.

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2008 09:32 

trumpetvos schreef:
De gewone F-hoorn wat uiteindelijk een bes-instument is,

Net als een trombone! :lol:

Maar er zijn nog veel mensen die je dat niet kan uitleggen!

Verder weet ik niet of Monette ook hoorns maakt.
(m.a.w. we dwalen een beetje af! :wink: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2008 13:16 

Ja, die gehaktbal van mij heeft er ook niks mee te maken.

Maar als Monette linkshandige trompetten maakt is de link met F-hoorn wel snel gemaakt.
De Monette zal voor mij toch veel te duur worden, ik zal elders op zoek moeten zou ik toch een linkshandige trompet willen aanschaffen wie o wie :?:

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2008 16:32 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 13:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 109  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur