trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar Bugels
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 07:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 15:16 

:lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 15:59 

marnix schreef:
Helaas heeft Erik Veldkamp zijn post aangepast, maar tussen de regels door kon ik zien, dat ik als pas afgestudeerd pro niks te melden heb. Misschien moet ik dat maar eens aan de muziekscholen vertellen die me hebben aangenomen. Zal ik meteen Erik Veldkamps naam doorgeven.

Hub van Laar is goed, en wie wat anders vind, praat onzin, pro, of niet. Buzzen is niet goed, en wie wat anders vind praat onzin, pro of niet.

Net weer een paar hele gave snabbels in kunnen passen, tussen mijn baan bij Defensie, en mijn lespraktijk. Eerst nog een paar vrije dagen, om lekker te kunnen studeren, MET buzzen, ZONDER trompet van Hub van Laar.

Laturrrr

Man man man zeg.......Niemand zegt toch dat je niet MAG buzzen en dat je Van Laar MOET spelen??????? Het zijn meningen van mensen die een naam hebben, dus doe er je voordeel mee of je nadeel, whatever. Als een hele grote naam mij zou aanraden eens een paar maanden lekker te buzzen, dan neem ik dat ook ter overweging.

Tip: als je een post op meer manieren uit kan leggen, hoeft dat niet meteen op een negatieve manier te zijn hoor. Het kan eventueel zo zijn dat iemand er niet iets negatiefs/verkeerds/generaliserends en al wat dies meer zij mee bedoelt. Ik geef aan sommige posts waar jij over valt een heel andere uitleg, soms moet ik ze alleen wat aandachtiger lezen. Porbeer dat eens, wie weet ben je het dan vaker met sommige posts eens dan je denkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 16:33 

...ik heb eens gelezen dat wanneer een mail en/of bericht op een negatieve manier gelezen KAN worden, mensen het altijd negatief lezen. Zo gek is het dus eigenlijk niet dat bij elk berichtje van Erik de haren :wink: van Marnix rechtop gaan staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 16:44 

Ruli schreef:
...ik heb eens gelezen dat wanneer een mail en/of bericht op een negatieve manier gelezen KAN worden, mensen het altijd negatief lezen. Zo gek is het dus eigenlijk niet dat bij elk berichtje van Erik de haren :wink: van Marnix rechtop gaan staan.

Dat vind ik wel gek. Ligt de verantwoordelijkheid dan bij de auteur of de lezer?

Het is mij namelijk echt opgevallen dat sommige posts van Erik waar door sommigen geprikkeld (eufemisme!!!!) op gereageerd wordt gemakkelijker op een neutrale danwel goedbedoelde/positieve manier kunnen worden uitgelegd dan negatief. Ik moet hierbij bijvoorbeeld denken aan een discussie waarbij Erik zei dat hij als prof een bepaalde kijk en ervaring had met het testen van toeters en "toeten" tegen het plafond zat. Ook in deze discussie zie ik een paar reacties op posts van Erik waarvan ik de negatieve uitleg eerder vergezocht vind dan de meest voor de hand liggende uitleg. Een beetje goede wil misschien om elkaar te begrijpen en uit te gaan van het goedbedoelde advies danwel gesprek?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 17:10 

Ik geloof dat veel mensen problemen hebben met andere mensen die zelfverzekerder zijn dan zij zelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 17:16 

4U2 schreef:
Ik geloof dat veel mensen problemen hebben met andere mensen die zelfverzekerder zijn dan zij zelf.

En misschien spreekt zelfs jalousie af en toe mee?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 19:49 

Tja als dat zo is zal het er zeker niet aan helpen, maar daar kan IK niet over oordelen natuurlijk :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 21:25 
Moderator

Hm, ik geloof niet dat jaloezie hier een rol speelt.
Ik volg deze discussie nu al een tijdje en denk toch dat de oorsprong van de meningsverschillen (ruzie vind ik als woord nog net een stapje te ver 8) ) is terug te vinden in de periode dat ieder topic dat hier werd gestart over een willekeurig instrument uiteindelijk (te) vaak bij HvL uitkwam. Zelfs een tolerant iemand (al zeg ik het zelf :wink: ) als ik ging zich daar toch wel eens aan storen maar heb het maar voor me gehouden, temeer daar ik er van overtuigd ben dat alles posts, zowel voor als tegen HvL, met de beste bedoelingen werden en worden geplaatst. En nu maak ik ook bijna zelf de fout door te stellen dat er mensen voor en tegen HvL zijn, terwijl dat dat natuurlijk ook onzin is. Een andere toeter meer waarderen houdt vanzelfsprekend niet in dat je dan automatisch tegen andere toeters, waaronder HvL, bent. Je hebt alleen een andere ervaring en of dat nu aan jezelf of het instrument ligt, so what.
Dus beste mensen respecteer elkaars meningen/wensen/bevindingen alsjeblieft, probeer er het beste uit te halen, en probeer voor alle duidelijkheid zoveel mogelijk aan te geven dat wat je persoonlijk (het beste) vindt niet automatisch inhoudt dat dat voor iedereen zal gelden. Dat we hierbij graag lezen wat de profs onder ons, (of ze nu Erik of Marnix e.a.heten) van de diverse instrumenten vinden staat natuurlijk buiten kijf, het kan je behoorlijk sturen in de keuze die je wilt maken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur