trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar Bugels
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 10:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 13:57 

Citaat:
Wat een gerenomeerde speler vindt is natuurlijk leuk... maar als ik met moeder de vrouw en 1000 toehoorders het geweldig vind..... wat zegt dan nog de mening van die gerenomeerde speler....

Niemand hoeft in geen enkele discipline onderlegt te zijn om een oordeel te vellen over
het gebodene. Ik weet zeer weinig van schilderkunst en mag er van alles over vinden.
Ik zal echter geen stellige uitspraken doen over de kwaliteit van een schilderij, ik mag het mooi of lelijk vinden maar als ik mij in gezelschap van kunstkenners begeef is het
verstandig om te luisteren en/of vragen te stellen. Als ik met stelligheid dingen beweer
die onzin blijken te zijn moet ik niet raar opkijken de kous op de kop te krijgen. Ik vind het
vooral ook bijzonder dom om zoiets te doen.
Citaat:
Ik zal mij als speler altijd laten triggeren om beter te leren spelen, maar wat ik vind zal altijd leidend blijven.....

Iedereen is geheel vrij om wat dan ook te vinden maar betekent dat voor jou dat je ook
graag meepraat en dingen beweert waar je weinig of niets vanaf weet?
Wat jij vind zal altijd leidend blijven, het maakt jou helemaal niet uit wat een deskundige
beweert?
Citaat:
Mijn advies is dan ook heel simpel.
Kijk naar uw publiek, zij bepalen uw kwalitteiten (applaus = plus / boe = min)

Laat je buurvrouw naar John Coltrane luisteren, buurvrouw doet Boe
Jouw conclusie: Coltrane is niet goed?
André Rieu trekt louter volle zalen, dús is het goed?
Maar goed, wat JIJ vindt blijft leidend nietwaar?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 14:09 

En wat vinden we van Hub's bugels....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 14:29 

De Ronde Van schreef:
Laat je buurvrouw naar John Coltrane luisteren, buurvrouw doet Boe
Jouw conclusie: Coltrane is niet goed?
André Rieu trekt louter volle zalen, dús is het goed?
Maar goed, wat JIJ vindt blijft leidend nietwaar?

:lol: :lol: :lol:

Coltrane zal te moeilijk zijn voor de gemiddelde buurvrouw. Maar dat betekent ook weer niet dat de buurvrouw Coltrane eigfenlijk goed zou moeten vinden. Echter, als de buurvrouw zou beweren een jazzliefhebster te zijn, zou het haar sieren een serieuze Coltrane luistersessie te houden. Evenzo wat mij betreft met toeters. Van Laar wordt inmiddels zo vaak besproken en gespeeld door grote namen dat ik, als amateur, wanneer ik een nieuwe toeter zou willen aanschaffen, zeker een reisje Limburg zou maken. Dat hoeft niet te betekenen dat ik uiteindelijk op een Van Laar uit zou komen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 14:32 
Moderator

Robert66 schreef:
En wat vinden we van Hub's bugels....

Ha Robert, dat kan ik je misschien in maart vertellen als ik ze heb vergeleken met oa. Conn (Pfeiffer) en Eclipse (Brassimport)
Maar je zult er niet meer aan hebben dan dat het mijn persoonlijke ervaring/keuze zal zijn :wink: Achja

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 14:51 

Citaat:
Coltrane zal te moeilijk zijn voor de gemiddelde buurvrouw. Maar dat betekent ook weer niet dat de buurvrouw Coltrane eigfenlijk goed zou moeten vinden.

Vanzelfsprekend! Ze kent die muziek niet en het is niet heel toegankelijke muziek, het
vereist enige kennis. André Rieu doet enorm goede zaken, DUS doet hij het goed, dat meen ik echt. Maar dan bedoel ik wel met name zijn zakelijk inzicht en het gevoel voor
wat een groot publiek mooi vindt, maar is het dan ook per definitie goed in artistieke zin?
Ik gaf deze 2 voorbeelden alleen om te laten zien hoe onzinnig ik deze stelling vind.
Citaat:
Van Laar wordt inmiddels zo vaak besproken en gespeeld door grote namen dat ik, als amateur, wanneer ik een nieuwe toeter zou willen aanschaffen, zeker een reisje Limburg zou maken. Dat hoeft niet te betekenen dat ik uiteindelijk op een Van Laar uit zou komen...

Je slaat de spijker op zin kop! Je gaat af op een hoop prof's die er goede dingen over
zeggen, maar je gaat er niet en plein bupliek stellige beweringen over doen. Mag wel...
alles mag! Maar het is ook dom en wie de bal kaatst...nietwaar?
Of jij nou uiteindelijk een HvL of een IKEA-trompet koopt is volledig jouw zaak.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 14:54 

De Ronde Van schreef:
of een IKEA-trompet

Die moet je zeker zelf in elkaar zetten?

http://nl.youtube.com/watch?v=iqXFcRUbLGc

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 15:03 
Moderator

Helaas heeft Erik Veldkamp zijn post aangepast, maar tussen de regels door kon ik zien, dat ik als pas afgestudeerd pro niks te melden heb. Misschien moet ik dat maar eens aan de muziekscholen vertellen die me hebben aangenomen. Zal ik meteen Erik Veldkamps naam doorgeven.

Hub van Laar is goed, en wie wat anders vind, praat onzin, pro, of niet. Buzzen is niet goed, en wie wat anders vind praat onzin, pro of niet.

Net weer een paar hele gave snabbels in kunnen passen, tussen mijn baan bij Defensie, en mijn lespraktijk. Eerst nog een paar vrije dagen, om lekker te kunnen studeren, MET buzzen, ZONDER trompet van Hub van Laar.

Laturrrr

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2008 15:16 

marnix schreef:
Helaas heeft Erik Veldkamp zijn post aangepast, maar tussen de regels door kon ik zien, dat ik als pas afgestudeerd pro niks te melden heb. Misschien moet ik dat maar eens aan de muziekscholen vertellen die me hebben aangenomen. Zal ik meteen Erik Veldkamps naam doorgeven.

Ik had mijn post aangepast omdat ik mijn collega's niet erbij wou betrekken. Maar ik hoop toch dat je door hebt dat een 1e trompettist van het Concertgebouworkest of Metropole Orkest toch meer te melden heeft dan een net afgestudeerde trompettist. Ik heb volgens mij heel wat meer te melden dan 12 jaar geleden. Ik hoop voor je dat jij ook bijleert en veel ervaring op doet in de komende jaren.

Ik heb nergens gezegd dat je niets te melden hebt, je hebt een hele hoop te melden. Ik ben er alleen 9 van de 10x niet mee eens.

En je hoeft mijn naam niet door te geven bij de muziekscholen en ook niet bij defensie. Ik ben toch niet van plan les te gaan geven en ook niet om taptoe's te gaan lopen, hoe leuk dat ook zijn kan. Ik heb net wel een taptoe geschreven voor een trompetterkorps, dat vind ik op het moment veel leuker!

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 02 jan 2008 15:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur