trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bugel, trompet... (update)
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 02:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2003 19:41 

Je zou ook kunnen proberen om een 2e hands trompet te kopen er staan er planty op internet op veschillende site's.
k'Heb laatst nog een Besson trompet gekocht voor 5 euro, dit instrument doet het prima blaas er zelfs mee in kerkdiensten als solist en in de fanfare als dit zo uitkomt.
Voor de rest speel ik zowel bugel trompet als cornet zoals zovelen waarschijnlijk.
Echter elk instrument vraagt zijn eigen speelmanier op een bugel speel je nou een keer anders dan op een trompet.
Een trompet is wel lekker veelzijdig, meer dan de cornet of bugel is mijn bescheiden mening.
Succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2003 15:58 

Okay, ik ben wat gaan testen. Ik ben dus een goedkope bugel gewend, maar ik moet zeggen dat ik het idee hebt dat je op een trompet veel virtuoser kan spelen...

Ik heb de volgende trompetten bespeeld en ben benieuwd naar jullie mening.

Ik ben begonnen met de Yamaha 4335 en was niet echt onder de indruk van het geluid.

Daarna een Courtois 305 met een large boring. Dit vond ik erg prettig klinken, stevige toon. Dat heeft ook veel met de large boring te maken als ik het goed begrijp? Vergde wel meer kracht, minder soepel...

De B&S Challenger II met large boring, erg makkelijk te bespelen, stevig geluid ook.

De Yahamaha 6335 met ML of L boring (of is die alleen met ML leverbaar?), ik had het idee dat deze trompet veel lucht vraagt om echt goed te spelen, en dus niet echt aan te bevelen voor een beginnend speler...

De Bach S1, zegt jullie dat wat want ik kan er niks op het internet over vinden, zou bijna een stradivarius moeten zijn, maar dan met dubbele (tweevoudige?) beker. Klonk heel degelijk maar ook iets minder soepel.

De Bach TR200, dubieus gevoel over, was volgens mij niet zo stevig als de S1...

Een goedkope Jupiter 500 of 700 euro, veel volume, maar niet echt heel degelijk geluid, is Jupiter een beetje goed merk

Goed HELP ME!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2003 16:16 

Als je lid bent van een vereniging: waarop spelen ze daar, en kun je voorlopig niet een toeter van de vereniging lenen?

Als je een trompet uitzoekt moet je de klank natuurlijk niet vergelijken met wat je gewend bent (bugel) maar weten wat je wilt horen. Als je (zoals je zelf zegt) net begint is dat natuurlijk heel moeilijk vooral omdat je jezelf op trompet ook nog moet ontwikkelen. Kies in ieder geval een intrument waar je nu mee uit de voeten komt, ik heb zelf een tijdje op een B&S gespeeld, vond ik in die tijd (speelde daarvoor cornet) een hele aardige toeter om mee te beginnen. Ook vind ik dat Yamaha hele mooie trompetten bouwd waar iedereen mee uit de voeten kan. Verder is het belangrijk dat je weet dat het instrument niet een betere muzikant maakt, ik bedoel een grote bak rijdt wel heel lekker maar in een golfje kom je d'r ook (tegen een fractie van de prijs)!

Succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 dec 2003 08:39 

Wat zijn de voordelen van een ML tegenover een L boring? En als je in een orkest (hafabra) speelt maakt dat dan nog uit?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 dec 2003 12:37 

Een L zal bij een eerste indruk lekkerder spelen, omdat je er makkelijker doorheen blaast. Echter, je bent een stuk sneller moe. Een ML kost minder energie, waardoor je het een stuk langer kan volhouden. Mijn advies: neem een ML. Hebben we hier trouwens hobbyïsten met een L bes trompet?

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 dec 2003 12:56 

Nu we zullen er binnenkort maar een tweede ronde aanwagen! :D Ben nog wel benieuwd naar meningen over de trompetten die ik heb beschreven. Bedankt voor de info en enthousiasme sofar :!:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur