trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe bach stradivarius
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 22:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 15:32 

Ik zou in jouw geval een Bach ML met een 43 of 37 beker nemen of een Yamaha Xeno ML met een reversed leadpipe. Ze zijn ongeveer even duur, ik vind persoonlijk de Yamaha iets vlakker klinken maar over het algemeen is de kwaliteit (afwerking) iets beter dan de Bachs. Ze kosten zo rond de 2000,-

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 16:27 

veldkampbrass schreef:
Ik zou in jouw geval een Bach ML met een 43 of 37 beker nemen of een Yamaha Xeno ML met een reversed leadpipe. Ze zijn ongeveer even duur, ik vind persoonlijk de Yamaha iets vlakker klinken maar over het algemeen is de kwaliteit (afwerking) iets beter dan de Bachs. Ze kosten zo rond de 2000,-

in welk geval neem je dan best een bach L of een yamaha 8345 (ook met L bore) ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 20:59 

Ik zou gewoon in beide gevallen voor een ML kiezen, alhoewel ik de Yamaha L kleiner vond dan de Bach L. De Yamaha ML met reversed leadpipe vond ik persoonlijk van alle verschillende maten Xeno's het beste spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 21:01 

maar ik vraag me dan af wie er dan doelbewust een L-bore koopt? en wat is het preciese voordeel juist van een L-bore, gewoon meer volume?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 21:03 

Als je teveel lucht hebt voor je trompet, kun je een L kopen, doordat je op een ML misschien het gevoel hebt dat je hem opblaast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 22:58 

Op een L boring heb je een groter voller geluid. Hij blaast in eerste instantie wat makkelijker door maar je moet dan wel de conditie hebben om dat de hele repetitie of concert vol te kunnen houden. De klassieke trompettisten spelen meestal wat groter omdat ze een mooie ronde volle toon willen. Dus daarom ook een groot mondstuk (Bach 1c of zo).

Je gaf aan in de hafabra te exelleren, daarom raad ik je aan een allround trompet te nemen die goed mengt met je sektie. Dus een ML Bach of Yamaha. Een Schilke als je wat meer geld uit wilt geven. De Getzen schijnen de laatste tijd niet zo'n goede kwaliteit te leveren. Ik vond de Kanstuls ook altijd goed, die heb je ook in alle prijsklasses. Brassimport heeft ook leuke trompetten zoals de Straub en Spiri maar die zijn wat duurder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2003 14:41 

De gewone Xeno's kosten rond de 1500,- maar ik had het over de reversed leadpipe, die zijn wat duurder.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur