trompet.nl > forum > Toon onderwerp - kritiek?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 21:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 16:31 

kom omdat er bij elk topic over wat voor trompet dan ook ALTIJD een van Laar als advies bij komt kijken. maargoed, ik kom (mede daarom) hier bijna nooit meer...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 19:12 

Ook dit onderwerp hebben we al eerder gehad, dat is op zich niet erg, maar het zou verstandig zijn dat personen die hier sinds kort zijn, of veel vragen hebben eerst eens gaan zoeken op het forum.
Verder denk ik dat het niet erg is als onderstreept wordt dat sommige mensen niet objectief zijn, er zijn heel wat personen die deze fora wel lezen, maar nauwelijks posten. Het is belangrijk een genuanceerd beeld te geven, helemaal voor de personen met wat minder eigen ervaring.
Het is lastig de berichten op dit forum (op elk forum) op waarde te schatten. Het is de taak van de forumleden om ervoor te zorgen dat het forum om de mening van één of twee personen gaat draaien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 21:46 

Ik kan me goed voorstellen dat mensen de eeuwige reclame achtige posts van sommige posters ( op welk forum dan ook ) een beetje moe worden. Heeft niks met afbranden te maken. Er is hier een prachtig topic over van Laar, en een prachtig topic over Monette. Maar als mensen dan ineens een andere toeter kopen, moet er weer iemand van Laar tussen smijten. Dat gaat helemaal nergens over, dan gewoon op een vervelende manier reclame maken. En ik kan me niet voorstellen dat Hub ( die overigens prima is verder ) daar heel erg blij van wordt... Ik kan me wel goed voorstellen dat mensen dan maar wegblijven. Er kan blijkbaar alleen maar over 1 merk gepraat worden....

Maar goed. Al te druk zou ik me er ook niet om maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2010 16:30 

camel schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat mensen de eeuwige reclame achtige posts van sommige posters ( op welk forum dan ook ) een beetje moe worden.

Die mensen zijn op 1 hand te tellen. Het overgrote gedeelte is wel geïnteresseerd als ik zie hoeveel emails ik altijd moet beantwoorden over vragen over Hub's toeters of reacties krijg van enthousiaste trompettisten die een van Laar trompet/bugel hebben besteld nadat ze zelf een bezoekje aan Hub hadden gebracht.

Dus ik hoop dat je het niet erg vind dat ik info blijf geven over Hub's toeters als ik daar de behoefte aan heb... :P

Ik roep ook op aan anderen om (objectieve) info te geven over hun instrumenten, daar is zo'n trompet forum namelijk erg geschikt voor: ervaringen uitwisselen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2010 21:15 

erikveldkamp schreef:
camel schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat mensen de eeuwige reclame achtige posts van sommige posters ( op welk forum dan ook ) een beetje moe worden.

Die mensen zijn op 1 hand te tellen. Het overgrote gedeelte is wel geïnteresseerd als ik zie hoeveel emails ik altijd moet beantwoorden over vragen over Hub's toeters of reacties krijg van enthousiaste trompettisten die een van Laar trompet/bugel hebben besteld nadat ze zelf een bezoekje aan Hub hadden gebracht.

Dus ik hoop dat je het niet erg vind dat ik info blijf geven over Hub's toeters als ik daar de behoefte aan heb... :P

Ik roep ook op aan anderen om (objectieve) info te geven over hun instrumenten, daar is zo'n trompet forum namelijk erg geschikt voor: ervaringen uitwisselen...

Kijk en daar ga ik een andere richting uit dan jij...
Zowiezo geloof ik niet zo in het objectieve gedeelte, maar dat wist je al.

Maar waar ik op doel, is meer de loze berichtgeving van anderen. En daarnaast is jouw berichtgeving van iets andere kwaliteit dan de berichtgeving waar ik op doelde, dus blijf vooral lekker je gang gaan. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 10:07 

Toen ik voor het eerst in de jaren 80 een nieuwe trompet ging kopen ging de dirigent (Maurice Hamers) mee naar Adams en er kwam maar een merk in aanmerking, Bach. Later ben ik me steeds meer gaan afvragen waarom iedereen in de ganzepas op diezelfde keuze uitkwam. Dit forum heeft er zeer aan bijgedragen dat de wereld voor menig trompettist groter is geworden en ik vindt dat een geweldig goed resultaat. Dat nu de meningen verschillen is even onvermijdelijk als nuttig. Het advies van elke deskundige is zoiets als "bedenk wat je wil en zoek dan naar het voor jou goede instrument" met daarbij vaak de opmerking wat voor degene die het advies geeft het resultaat is geweest van die zoektocht. En natuurlijk geven fans van een merk graag uiting aan hun keuze. Ook de bevindingen bij testen van anderen zijn belangrijk, het kan je eigen inzicht vergroten. Ik vindt het wel van groot belang om bij commentaren en reacties uit te gaan van jezelf, van eigen ervaringen en bevindingen. Alsje daarop let komt het goed, en degenen die zich daar niet aan houden diskwalificeren zichzelf, we zijn nl niet gek toch !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 10:59 

Ik PROBEER altijd 2 dingen te scheiden: de kwaliteit van een toeter en de persoonlijke voorkeur. Vandaar dat ik wel uitga van een objectief gedeelte bij een test.

Het is namelijk goed objectief te testen of een instrument goed aanspreekt, zuiver speelt, de ventielen goed lopen en of een instrument goed open blijft boven en onderin het register. Daarbij is goed te testen welke klankkleur een instrument geeft en of hij compact speelt of breed uitstraalt. Deze zaken hebben weinig met persoonlijke voorkeur te maken, de instrumentenmaker maakt namelijk ook diverse modellen zonder daar nu zoveel van zijn persoonlijke voorkeur in te stoppen.

Het wil altijd niet zeggen dat als een instrument perfect klinkt en aan alle criteria voldoet je die beter bevalt als een instrument die wat minder perfect is maar bijv. veel nostalgie met zich meebrengt. Een vintage Martin, Connstellation, Olds en Bach bewijzen dat keer op keer weer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur