In ieder geval speel ik nu een flink tijdje op de Feniks Bugel, en die bevalt me werkelijk uitstekend.
In feite gold bij het testen van die Bugel hetzelfde als bij m'n Taylor trompet: ik had nooit van het merk gehoord en had geen idee van de prijs. volkomen onbevooroordeeld dus!
Mijn strikt persoonlijke ervaring (ik zeg nog eens nadrukkelijk
mijn ervaring met
mijn , vergeleken met een prof beperkte , mogelijkheden) was dat ik er de fijnste eigenschappen uithaalde qua aanblazen, toon,(wat vind je zelf je ideale geluid en waar ga je hem voor gebruiken) hoog / laag etc etc.
Ik kan je verklappen dat het me dan eigenlijk niet meer zoveel kan schelen of het instrument nu 2600, 3000 of 3500 kost. Het is voor een hobby waar ik ontzettend veel plezier/afleiding aan beleef. Ik begrijp overigens best dat die prijsverschillen voor een ander wel een(grote) rol kunnen spelen, natuurlijk snap ik dat, je moet er wel over kunnen beschikken, dat is klaar.
maar in mijn geval: als je 1000 euro afzet tegen 20 jaar meer speel plezier, betekent dat 50 euro per jaar, oftewel 4,16 euro per maand, oftwel 0,96 per week, oftewel 0.14 per dag.
Dus voor eu 0.14 per dag meer heb ik de voor mij ideale toeter(s)