De Schilke heb ik spijtig genoeg niet kunnen uitproberen in picc .Wel de Eb/D en hier vond ik de Stomvi meer mijn ding.
Ja, ventielproblemen zijn een echte nachtmerrie of het nu een picc is of een ander instrument ,balen is het.
Heb laatst een manier gevonden die een redelijke garantie bied bij het aanschaffen van een nieuwe trompet om de ventielen te testen. En tot hiertoe is de test goed gebleken .
De trompet die geen probleem vertoont in de winkel zal je nadien het minst problemen opleveren.
PAs op dit is geen exacte wetenschap maar het is wel tot nu toe juist gebleken bij mijn laatste 4 aankopen.
Heb dit zelf ondervonden met de eerste Kanstul die ik had. Na het herverzilveren liepen de ventielen niet meer . Ook al voelde ik eerst niets tot ik ondekte dat als ik ze iets scheef indrukte ze hingen. Dus terug met de handel en een ander instrument geeist. De tweede Kanstul mocht ik de ventielen in alle richtingen indrukken en deze bleven goed lopen. Ze lopen nog steeds probleemloos .
Ik weet ook wel dat je normaal niet zo drukt maar niemand speelt continue op de correcte manier.
Ik ga toch nog eens terug om de Master EB/D te testen . Misschien dat ik een upgrade ga doen .
Qua helderheid vind ik de Stomvi helder genoeg. Heb de Mahler ook getest en deze klonk mij iets te helder (scherp).
Ik weet nu dat ik dit veel vroeger had moeten aanschaffen .
NU alleen alle muziek transponeren en ik kan weer voor een tijdje verder.
RR
_________________ It's easy to play, but hard to play easy
Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo
Ventielproblemen met de Stomvi heb ik ook laatst gezien: vaak ligt de oplossing in het vervangen van de kunststof ventielgeleiders. Die slijten nogal eens.
Maar dat zal je de kop niet kosten.
Voor bladmuziek google je even op Eymard. Joel Eymard.
Bij het volgende bezoek ga ik toch eens de Master Eb uittesten . En de Schilke nog eens laten boven halen.
Moet weg , de dochter wegdoen naar de Unief aangezien het zo'n speciale band was volgens de garage hadden ze hem niet op stock . Komt u morgen maar even terug dan is hij klaar. Kan papalief weer taxi spelen.
Nog veel toetplezier jongens ...en meisjes.
RR
_________________ It's easy to play, but hard to play easy
Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen