trompet.nl > forum > Toon onderwerp - CONNstellation
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 13:36 

Citaat:
Ik heb er nog nooit iemand klassiek op zien spelen...

Ik speel met een 38B in een harmonie waar we bijna alle stijlen wel spelen.
Ik moet zeggen dat je wel snel uitgeput bent vandaar dat ik over 7 weken mijn nieuwe van laar oiram binnen krijg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 15:03 

Dan ben je vast nooit meer uitgeput... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 16:07 

Dat was sarcastisch bedoelt neem ik aan?
al heb je wel een beetje gelijk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 22:08 

Geweldige toeter ik heb de Bb versie nou zo'n 4 jaar.
De lak van deze toeter is niet echt geweldig. Maar ik vind het niet echt storend. De plekken waar ik 'm vasthoud zijn wat kaal.
Het enige wat me wel stoort is de rot van de leadpipe. En dat al na 2 jaar, maar dit zou verder geen problemen geven volgens Steenbeek. Gewoon regelmatig goed schoon houden, dat is mijn advies.

Voor de rest vind ik het een geweldige toeter. Mooie krachtige klank, die ik niet in andere (nieuwe)toeters heb gevonden. Alleen in de oudere Olds of Conntrompetten.
Ik kan er ook prima m'n lucht in kwijt. Het ventielwerk is niet heel geweldig maar bij regelmatig onderhoud heb ik er geen probleem mee.
Laatst heb ik de C-versie geprobeerd, dat vond ik niks. Speelde erg zwaar, en de klank was het net niet helemaal. Hij stemde wel goed.

Van die zware doppen gebruik ik alleen de dikke, zonder de extra schijfjes. Dat speelt voor mij het lekkerste. Met alle doppen vind ik 'm te zwaar, te veel druk. Met alleen de gewone vind ik 'm net weer te licht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2008 23:31 

Chris_Sop schreef:
Het ventielwerk is niet heel geweldig maar bij regelmatig onderhoud heb ik er geen probleem mee.

ik vind de ventielen ook niet echt super, ondanks dat ik ze ( volgens mij ) goed onderhoud, blijven ze me toch te vaak steken....

Chris_Sop schreef:
Laatst heb ik de C-versie geprobeerd, dat vond ik niks. Speelde erg zwaar, en de klank was het net niet helemaal. Hij stemde wel goed.

appart, ik heb juist het omgekeerde... het spelen vind ik geen probleem, sterker nog, vind hem soepel spelen. Maar de stemming vind ik niet altijd fijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2008 00:35 

bonny schreef:

Chris_Sop schreef:

appart, ik heb juist het omgekeerde... het spelen vind ik geen probleem, sterker nog, vind hem soepel spelen. Maar de stemming vind ik niet altijd fijn.

Ik heb 'm niet al te uitgebreid getest, maar op het eerste gezicht(of gehoor) vond ik 'm redelijk goed stemmen. Maar ik heb er geen stemapparaat naast gelegd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2008 11:04 

Chris_Sop schreef:
Geweldige toeter ik heb de Bb versie nou zo'n 4 jaar.
De lak van deze toeter is niet echt geweldig. Maar ik vind het niet echt storend. De plekken waar ik 'm vasthoud zijn wat kaal.
Hier heb ik (nog) geen last van, ik heb hem dan ook nog niet zo lang. Mijn vorige trompet was ook kaal op de plekken waar ik hem vasthield. Ik heb daar toen gewoon mijn vader wat lak op laten smeren (hij is schilder), het ziet er dan nog wel kaal uit (voor mij geen probleem) maar je handen gaan iig niet meer stinken.

Het enige wat me wel stoort is de rot van de leadpipe. En dat al na 2 jaar
Dat is iets wat ik dan toch in de gaten moet houden, geloof ik.

Mooie krachtige klank, die ik niet in andere (nieuwe)toeters heb gevonden.
Inderdaad de reden waarom ik hem gekozen heb. Ik heb hem oa vergeleken met trompetten van bach/yamaha etc...maar, op de 1 of andere manier klonken die allemaal nogal "dood" vergeleken met deze.

Het ventielwerk is niet heel geweldig maar bij regelmatig onderhoud heb ik er geen probleem mee.
Ik maak het allemaal regelmatig schoon en heb niets op die ventielen aan te merken. Maar nogmaals, ik heb hem nog niet zo heel lang (klein jaartje gok ik?).

Profiel  

Berichttitel: tuurlijk...
BerichtGeplaatst: 17 maart 2008 11:30 

Chris_Sop schreef:
.
Het enige wat me wel stoort is de rot van de leadpipe. En dat al na 2 jaar, maar dit zou verder geen problemen geven........................... volgens Steenbeek.

:D

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur