trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Advies aanschaf piccolo
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 12:57 
Moderator

http://nl.youtube.com/watch?v=mQyBRS8Nby8

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 13:27 

[quote] Als jij tijd en geld in een piccolo trompet wil steken om voor bepaalde nummers leuke deuntjes alla Penny Lane te spelen moet je dat vooral doen. Succes. Misschien zoekt Shakira nog een trompettist voor de live uitvoeringen van Hips Don't Lie.[/quote]

:lol:
Tsja....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 14:46 

Ik heb sinds kort ook een piccolo, geleend van m'n leraar. Een Getzen Eterna van een groto aantal jaren oud. Is tweedehands volgens mij redelijk betaalbaar. En speelt erg goed, geen stemmingsproblemen. En naar mijn mening een prima geluid.

Maar het gebruik van een piccolo wil echt niet zeggen dat je zomaar opeens hoog kan spelen. Je speelt wat makkelijker in het bereik van van midden C tot hoge C. Maar daarboven is en blijft een vak apart, of je het nou doet op gewone trompet of piccolo. Het kost gewoon moeite en oefening.
En het klinkt zeker in popmuziek stukken beter op gewone Bb-trompet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2008 13:00 
Moderator

Het is een misvatting om te denken dat je piccolo er zomaar even bij doet.
De hoogte wordt niet beter, en de laagte wordt zeer zeker beperkter. Daarnaast: als je piccolo wil spelen, zoals je Bes speelt: veel succes, maar dan blaas je jezelf op.

Koop maar een amati, dan zijn de kosten van dit avontuur gering.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2008 11:16 

Heb het advies van Marnix opgevolg en een Amati gekocht. Ben een weekendje in Praag geweest en daar koop je een nieuwe Amati voor 450 euro! Het is de ATR 383 ES, waarvoor je hier in NL 800 tot 900 euro betaalt bij de meeste muziekwinkels. Online bestellen kan nog niet volgens mij, maar laten verzenden denk ik wel. Het internetadres is:

http://www.hn-kliment.cz/

Het is een nette winkel. Als je hem zelf ophaalt raad ik je aan een (extra) factuur te vragen voor 4000 kronen (is ongeveer 160 euro), omdat je dan eventuele problemen bij de douane voorkomt. Formeel mag je namelijk maar goederen tot 175 euro belastingvrij invoeren. Overigens ben ik helemaal niet gecontroleerd (de piccolo zat in mijn rugzak) en zag ik iemand met twee vioolkoffers voor mij langs de douane-beambten lopen zonder dat hij werd gecontroleerd.

A.s. donderdag ga ik hem testen tijdens de repetitie. Ik houd jullie hier op de hoogte.

Groeten
joran

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2008 11:25 

Dat heb je mooi gedaan ff naar Praag :wink: ik wens je er veel plezier van en blaas je zelf niet op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 15:40 

Afgelopen donderdag voor het eerst geprobeerd. Het is nog een beetje zoeken welke nummers geschikt zijn, maar biedt zeker toegevoegde waarde ten opzicht van mijn gewone bes-trompet. Van de circa 50 nummers die we spelen denk ik dat je de nummers waarvoor piccolo geschikt is op 1 hand kan tellen. een aantal nummers heb ik nu met piccolo gespeeld en dat klinkt erg mooi. De komende weken blijf ik ermee studeren (ook op mijn bes-trompet uiteraard) en repteren met de band, om te kijken of ik de piccolo ook echt tijdens optredens wil gebruiken.

I'll keep you posted.

Grt
joran

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2008 08:46 
Moderator

Zeg Joran,

Niet om het een of ander, maar ik weiger elke vorm van aansprakelijkheid, als blijkt dat die Amati een miskoop was.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur