trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Prijs Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2007 17:56 

Maar je kunt toch wel een trompet zonder koffer kopen, lijkt mij...?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2007 18:06 

ja, je moet dan wel iets meenemen om hem in te doen, een sporttas bijvoorbeeld :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2007 18:13 

L J schreef:
Maar je kunt toch wel een trompet zonder koffer kopen, lijkt mij...?

Dat is het voordeel van handgemaakt, Hub kan ze ook zonder koffer maken... :roll:

Sorry hoor, maar jij als Monette liefhebber moet toch wel gewend zijn aan prijsverhogingen. Monette doet niets anders. Wat dacht je van die 2850,- meer voor een Prana versie? Trouwens als Hub net zo langzaam zou werken als Monette zou hij inmiddels een wachttijd van 2 jaar hebben, maar dit terzijde.

Dus dan valt die 30,- euro die Hub nu meer vraagt voor een toeter wel mee. Als je het te duur vind kun je altijd nog een slechtere Bach ML37 kopen voor 500,- meer. Of een Yamaha 9335NYS voor 800,- meer. Of een Eclipse voor 1000,- meer, of een Taylor voor 2000,- meer. Of een Inderbinen voor 1500,- meer, etc. etc. etc.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2007 19:37 

erikveldkamp schreef:
...Trouwens als Hub net zo langzaam zou werken als Monette zou hij inmiddels een wachttijd van 2 jaar hebben, maar dit terzijde.

... ja, maar Dave heeft nog een aantal van die slome werknemers die hij achter de broek moet zitten omdat ze anders alleen maar in de lotus houding zitten te mediteren. Hub heeft dat niet en kan daardoor de ganze dag lekker doorsolderen.....

Welke bouwer is de volgende die we gaan afzeiken?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2007 20:03 

Feiten opnoemen is wat anders dan afzeiken.

Een vergulde B993 koste destijds (2005) $7600,- Nu kost een vergulde P3, wat een verder ontwikkelde B993 is meer dan $11.000,-

Een verzilverde B4 koste in 2005 1950,- en sinds juli 1980,- Voor vergulden moet je er zo'n 400 bij optellen bij Hub, Monette vraagt daar zo'n 1200,- voor.

Hub maakt zo'n 15 toeters per maand met 3 man, Monette heeft geloof ik 8 a 9 man in dienst maar hij maakt ook mondstukken. Desondanks maakt hij zo'n 5 toeters per maand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2007 20:39 

erikveldkamp schreef:
Sorry hoor, maar jij als Monette liefhebber moet toch wel gewend zijn aan prijsverhogingen. Monette doet niets anders. Wat dacht je van die 2850,- meer voor een Prana versie? Trouwens als Hub net zo langzaam zou werken als Monette zou hij inmiddels een wachttijd van 2 jaar hebben, maar dit terzijde.

Rustig maar, joh. Ik stel gewoon en vraag.
Misschien is het handig om een volledige prijslijst erop te zetten i.pv. twee bedragen. Dat zou het wat duidelijker maken.
Toen anton1985 zei "2080 tot 2900 voor de ''gewone'' modellen" dacht ik, wat zullen ze dan wel niet voor de "speciale" Van Laar Prana modellen gaan vragen? :lol:
Zonder gekheid, €2900 is veel geld, maar ik kan dat begrijpen als het voor een vergulde toeter is.
En het klopt, de koperprijs is de afgelopen jaren met 300% gestegen, zilver en goud volgens mij nog meer.
Als Hub STC-3 receivers op de Oiram zet, én hij past in m'n Monette koffer, dan koop ik er misschien nog wel eens een. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2007 20:55 

Hub heeft altijd al aantrekkelijke prijzen gehad voor zijn toeters. Ik heb hem al diverse malen gezegd dat ie veel te goedkoop is in vergelijking met zijn concurrenten, maar hij vind het wel goed zo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2007 21:53 

hey dat koper is opgeslaan heeft zeer weinig met de prijsstijging te maken hoor. Zoveel koper is een trompet ook weer niet he... dit kan hoogsten 25euro duurder geworden zijn... ik heb het over enkel het koper op de rol... koper is misschien verdrievoud in prijs ma het koper maakt de trompet niet he, reken maar uit hoeveel kg uw trompet weegt en hoeveel koper kost per kg. (een peulschil) De mensen willen gewoon meer verdienen (wat normaal is) dus het eindproduct kan niet anders dan duurder worden... manuren zijn gewoon duur en het zal alleen maar duurder worden. Hopelijk onze lonen ook :roll: groeten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur