trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha ytr 8353 RGS goed voor harmonie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 sep 2007 20:26 

Aangezien jij in vroomshoop woont weet je vast wel in wat voor trompetsectie ik speel.
Bijna allemaal nu op een Xeno, kweet zo niet welke
maar ik zal ook nog maar naar een nieuw mondstuk kijken want deze bevalt mij ook niet (bach 3c)

graag doorgaan met advies

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 sep 2007 21:57 

Geer schreef:
Tot nu toe bedankt.
Ik zal eens rustig rond gaan kijken en uitproberen, het duurt toch nog een paar maanden voor ik 16 ben en geld krijg voor een nieuwe.

Nu heb ik nog 1 vraag die ik ook al eerder gesteld heb:
Krijg je bij Adams wel voldoende deskundege hulp en mag je de instrumeten naar huisnemen om te proberen enzo? t'is nogal een eind weg namelijk.

Blijf verder gerust advies geven

Meestal mag je wel eentje mee naar huis nemen. als ze maar genoeg ervan op voorraad hebben. Over de service wordt wisselend gedacht over adams. sommige zijn zeer tevreden, andere totaal niet (waaronder ik). Het is wel een advies om van tevoren een afspraak te maken, want het kan erg druk zijn.

Maar ik denk dat een 8335RGS genoeg verkijgbaar is dat je niet helemaal naar het zuiden komt afreizen. Wat misschien een tip zou kunnen zijn als blijkt dat de 8335 de juiste keus is voor jou. Namelijk dat Adams mogelijk meerdere 8335's heeft liggen en dat jij de beste eruit zoekt. Persoonlijk vind ik dat er tussen verschillende Yahama's van het zelfde type relatief weinig kwaliteitsverschil zit.

succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2007 08:34 

De werkelijke prijs ligt meestal zo'n 30% lager dan de adviesprijs. Je kunt via de catalogus (adams.nl) heel snel een prijs opvragen; duurt slechts enkele uurtjes voordat je een mail terugkrijgt.
Op maandag zijn ze helaas gesloten.

Ik ben vorige week bij Adams geweest en hebt gespeeld op de 8335 RG; ik was erg onder de indruk over de klank (mooi open en rond geluid). Ook de 8335 RGS was aanwezig, dus je kunt volop toeteren op de verschillende modellen.

Als je serieus interesse hebt in het instrument doen ze zeker niet moeilijk om je het instrument een paar dagen uit te laten proberen op en repetitie / concert.

Dit zou ik zeker adviseren ! Succes !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2007 10:58 

Geer schreef:
Aangezien jij in vroomshoop woont weet je vast wel in wat voor trompetsectie ik speel.
Bijna allemaal nu op een Xeno, kweet zo niet welke
maar ik zal ook nog maar naar een nieuw mondstuk kijken want deze bevalt mij ook niet (bach 3c)

graag doorgaan met advies

Dat had ik zo snel niet gezien, de mogelijkheid bestaat dus dat je mij en mijn Xeno wel een keertje hebt gehoord.
Een goeie optie voor jou is Wiggers in Borne daar komt die van mijn ook weg lekker dichtbij en een goeie service plus doet hij een flink stuk van de advies prijs af in mijn geval was dat zo'n 25%.
ik weet niet of hun ook trompetten meegeven naar huis om te proberen, spelen bij hun mag je onbeperkt moet je Trompetman maar eens vragen.
Ook verkoopt Wiggers Bob Reeves mondstukken die ook de moiete waard zijn om eens te proberen.
Succes met de zoektocht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2007 11:57 

het kan al heel erg helpen om op verschillende plekken in de muziekzaak te spelen. En vervolgens te gaan kijken wat er met het geluid gebeurd. Sommige muziekzaken hebben prachtige lokalen om te testen. Dit kan echter een vertekend beeld geven.

Mijn trompetleraar doet het vrij origineel. Hij test eerst het instrument in de muziekzaak. Vervolgens thuis in een ruimte met hele droge lucht en in een neutrale kamer. Vervolgens neemt hij hem mee naar een concertzaal en of kerk (even aan de pastoor vragen). Voor hem werkt het.

Het lijkt omslachtig, maar waarom zou je het niet doen? Het gaat immers om een fors bedrag. En het kan idd een bevestiging geven dat dat dan de beste trompet voor jou is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2007 22:12 

Citaat:
ik weet niet of hun ook trompetten meegeven naar huis om te proberen, spelen bij hun mag je onbeperkt moet je Trompetman maar eens vragen.

Mee naar huis nemen is bij wiggers geen optie naar mijn weten, wel mag je er naar hartelust alles proberen. Ik kan het weten :lol:

Volgensmij hebben ze nog wel een 8335RG en een 8335RGS staan, dus je kan er altijd een keer langs gaan.

Overigens is de 8310Z ook wel een aanrader, aangezien je in een bigband speelt. Ikzelf gebruik hem in een harmonie en fanfare en dat gaat prima. Als je hem is wil proberen moet je maar ff een pb'tje geven!

V. Bach 1.5C
Denis Wick 2FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2007 16:53 

Net met m'n leraar gesproken en hij heeft mij ook raad gegeven
Als ik toch naar limburg ging moest ik maar eens bij hub van laar langs
duss...

Hij (m' n leraar) heeft net de trompet binnen gekregen die van de eerste trompetist van het New York Metropolitan Opera was
een kanstul, nagemaakt van een f besson dacht ik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2007 16:46 

Heb je les van frank van nus?

V. Bach 1.5C
Denis Wick 2FL

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur