trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Holton-Bach-VanLaar-Yamaha trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 17:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2006 22:39 

Je Holton LT101 is vergelijkbaar met een Bach mv 37* (lichtgewicht beker)
Het is een aardig universeel inzetbare trompet. Met een paar verschillende mondstukken moet ie zich overal thuis voelen.
Ze noemen hem niet voor niets de 101 (Dat is een begrip in het engels, wij zouden 1001 zeggen als in toepasbaar voor 1001 dingen)

Zijn er dingen die je niet fijn vindt aan de Holton, of is ze mischien versleten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2006 05:30 

rproost schreef:
Je Holton LT101 is vergelijkbaar met een Bach mv 37* (lichtgewicht beker)
Het is een aardig universeel inzetbare trompet. Met een paar verschillende mondstukken moet ie zich overal thuis voelen.
Ze noemen hem niet voor niets de 101 (Dat is een begrip in het engels, wij zouden 1001 zeggen als in toepasbaar voor 1001 dingen)

Zijn er dingen die je niet fijn vindt aan de Holton, of is ze mischien versleten?

Ik weet het niet zeker, maar een sectie genoot had eerder een Holton.
Deze was kwa uiterlijk een nagenoeg exacte kopie van een VB 180 LR model 37.
Is dit misschien de Holton LT 101?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2006 08:38 

Ik heb ook een Holton Symphony (T-101) gehad. Fijn trompetje, lijkt erg op een Bach, alleen was er met dat specifieke exemplaar iets met de stemming aan de hand, dus heb ik hem verkocht.

Dat een Holton LT-101 op een Bach LR lijkt, kan ik me niet voorstellen; voor zover ik weet zijn de enige reversed leadpipe-modellen die Holton recentelijk gebouwd heeft de ST-307 en ST-308, beide Maynard Ferguson modellen. En, onder de merknaam Leblanc, de Schilke X-3 kopie T-357, en de Martin Committees.

Volgens mij lijkt De LT-101 gewoon op een Bach LT 37. Zoals rproost aangeeft is de Symphony een kopie van de Mt Vernon-Bach, naar het schijnt.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2006 10:30 

http://www.brassreview.com/reviews/show ... /37/page/1
http://www.brassreview.com/reviews/show ... /37/page/1

Het leuke van de van Laar is natuurlijk wel dat hij helemaal naar jouw wensen gebouwd wordt! :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2006 21:55 

Peter Amersfoort schreef:
Barts schreef:
Als ik het zo begrijp heb je een allround toeter nodig...

Ik speel zelf op een Bach180 LR 37, maar heb nog geen ervaring met Van Laar (staat nog wel in de planning). Ben over mijn Bach zeer tevreden. Heb ook een Yamaha (wel 4335) ook een prima toeter, maar niet te vergelijken met mijn bach

Zuinig zijn op die Bach van je, dat is echt een hele mooie hoor. Ik heb hem zelf ook.
Mijn ervaring is dat welke andere trompet ik ook uitprobeer... uiteindelijk kom ik altijd weer bij Bach uit. Ook na een date met een aantal andere trompetten waaronder ook de populaire van Laar trompetten, blijf ik de Bach als beste beschouwen.
In mijn geval leverd die Bach zijn geld dubbel en dwars op.
Met mijn Bach c trompet heb ik dezelfde ervaring... Het zijn gewoon erg goeie trompetten.

Nog iemand een van Laar kopen?

Peter heeft hier wel een punt, hij is er zelf van overtuigd dat voor hem Bach de beste is.
Ondanks dat ik weet dat Hub goeie trompetten maakt (heb ze zelf ook eens geprobeerd) kan het niet zo zijn dat voor een ieder de van Laar de beste trompet is.
Een trompet is nou eenmaal erg persoonlijk, te persoonlijk om ervan te vinden wat een ander er ook van vindt. :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur