trompet.nl > forum > Toon onderwerp - bach stradivarius versus yamaha xeno
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 17:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Even voor de goede orde
BerichtGeplaatst: 29 apr 2004 14:15 

footprints schreef:
Een kleine nuance !

Mi trompeta laten we het even gezellig houden en elkaar normaal met respect benaderen.
Een trompettist moet toch beter weten !

Kom op, ik hou het wel gezellig hoor, ik bedoelde totaal geen offense met mijn post, uiteraard, maar er is onderhand al ZOVEEL gedoe geweest om Xeno's en Bach's dat je met een beetje deductievermogen de verschillen (al dan niet in de popmuziek) zou moeten kunnen uitdokteren...

Profiel  

Berichttitel: Re: Even voor de goede orde
BerichtGeplaatst: 29 apr 2004 18:26 

mi trompeta schreef:
footprints schreef:
Een kleine nuance !

Mi trompeta laten we het even gezellig houden en elkaar normaal met respect benaderen.
Een trompettist moet toch beter weten !

Kom op, ik hou het wel gezellig hoor, ik bedoelde totaal geen offense met mijn post, uiteraard, maar er is onderhand al ZOVEEL gedoe geweest om Xeno's en Bach's dat je met een beetje deductievermogen de verschillen (al dan niet in de popmuziek) zou moeten kunnen uitdokteren...

Absoluut Mi trompeta :evil: je bent een gezellige kerel, dus dat houden we ook zo. Ook met mijn deductievermogen zou ik de verschillen kunnen uitdokteren. Maar helaas heb ik geen opleiding tot arts gevolgd en mijn geduld laat me helaas in de steek. Gelukkig zijn er mensen die mij meteen antwoord kunnen geven, en daar heb ik gelukkig wat meer aan ---> Thanks to Erik en Theo :)

Profiel  

Berichttitel: xeno
BerichtGeplaatst: 01 mei 2004 11:51 

Ik heb na op beide gespeeld te hebben (bach strad. en xeno) de xeno rgs gekocht.. geweldig instrument :lol: :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2004 16:06 

Gefeliciteerd met je nieuwe toeter :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2004 19:44 
Moderator

ik denk dat voor alle genres geldt dat je een toeter uit en te na moet leren kennen, en ze dus beide geprobeert moet hebben, wij kunnen ook wel een en ander zeggen, maar daar schiet je pas wat mee op als je zelf ook gaat proberen.

Zo lekker politiek correct

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2004 12:48 

baszz schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe toeter :lol:

dank je bas :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2004 20:47 

Ik heb beide trompetten thuis liggen en ik moet zeggen dat ze behoorlijk dicht bij elkaar in de buurt komen. Yamaha is verschrikkelijk goed bezig is met het ontwikkelen van nieuwe instrumenten. Een verschil tussen deze twee is dat een Yamaha Xeno gecentreerder speelt en dus beter is voor het spelen in een microfoon. (Ik speel overigens een Yamaha Xeno 8335RG). Er zit meer hoog in het geluid. Bij de Bach Stradivarius 37 zit ook veel hoog in het geluid maar daarbij ook veel laag! Het geluid is breder en dus erg geschikt om bijvoorbeeld lead op te spelen maar ook een jazzsolo klinkt er fantastisch op. Een bach is meer allround.
Ik speel op dit moment geen van beide meer, ik ben overgestapt op een Bach Mt. Vernon, New York. Mede dankzij Erik Veldkamp ben ik hier aangekomen. Geweldige trompet! Ik wens Yamaha en alle andere instrumentenbouwers veel succes om zoiets te ontwikkelen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur