trompet.nl > forum > Toon onderwerp - trompet voor in een rock band
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: trompet voor in een rock band
BerichtGeplaatst: 17 sep 2012 11:17 

marnix schreef:
Een c trompet is behoorlijk gangbaar hoor...

Maar een bes-trompet is gangbaarder. ;-)

Citaat:
Los daarvan is een c trompet duurder, en als je een goedkope koopt, heeft dat altijd een reden. Meestal intonatie. Om maar te zwijgen van de klank, die volgens mij te slank en helder is voor in een rockband

Een c-trompet wordt vaak ook in een andere muzikale setting gebruikt, zoals je zelf ook al aangeeft. Gelet op zijn budget kom je dan toch uit bij een bes-trompet uit lijkt mij.
Natuurlijk moet je dan transponeren, maar daarom zitten er ook ventielen op. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2012 11:26 

backstage schreef:
ik speel in een bandje dan 1x per week repeteert. en zo eens in de 2 maanden een optreden heeft in een cafe of zaaltje. dit voor max 200 mensen tot nu toe.
ik zal een paar keer per week gaan spelen, wat anders ga ik de repetities niet volhouden. maar dus niet voor een goed zakcentje, meer als hobby.

Jullie zijn leuk bezig zo te lezen. Het is op dit moment vooral hobby met misschien een onkostenvergoeding. Dan begrijp ik dat je niet te veel budget hebt voor je trompet. Indien je aan de optredens zou verdienen, dan zou het logisch zijn om te investeren in een mooi instrument, maar jij zult nu iets pragmatischer gaan handelen en dat is je goed recht.

Heel veel plezier met oefenen en optreden!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2012 13:52 

wat zeggen jullie van een Besson type 1000 voor 200 euro bij de plaatselijke muziekhandel?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2012 14:06 
Moderator

Als je er geen hooggespannen verwachtingen bij hebt, kun je het doen. Als je verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten, heb je het mis.

Het is heel simpel: je krijgt waar je voor betaalt. En jij betaalt weinig. Dus tja. Je zult ook weinig krijgen.
Maar om mee te beginnen zal het vast niet veel slechter zijn dan de meeste andere instrumenten van rond die prijs.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2012 15:00 

Citaat:
Jullie zijn leuk bezig zo te lezen. Het is op dit moment vooral hobby met misschien een onkostenvergoeding. Dan begrijp ik dat je niet te veel budget hebt voor je trompet. Indien je aan de optredens zou verdienen, dan zou het logisch zijn om te investeren in een mooi instrument, maar jij zult nu iets pragmatischer gaan handelen en dat is je goed recht.

Heel veel plezier met oefenen en optreden!

dankje! plezier hebben we zeker! we zijn met vijf goede vrienden dus het is altijd weer gezellig!

Citaat:
Een c-trompet wordt vaak ook in een andere muzikale setting gebruikt, zoals je zelf ook al aangeeft. Gelet op zijn budget kom je dan toch uit bij een bes-trompet uit lijkt mij.
Natuurlijk moet je dan transponeren, maar daarom zitten er ook ventielen op.

want is dan behalve de toon waarin hij gestemd is zo anders als een c trompet?

en wat zeggen jullie van het merk Holton? vergelijkbaar met bijvoorbeeld besson?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2012 15:18 
Moderator

Hangt er vanaf wat voor Holton je neemt. Als je 2e hands een van de topmodellen koopt, dan zou je er veel plezier van kunnen hebben. Maar als je een van de studiemodelletjes neemt, zou je bedrogen uit kunnen komen.

Een c trompet is kleiner gebouwd, is ook korter, klinkt een hele toon hoger dan de bes trompet. Qua geluid is het dus een stuk slanker en helderder dan een bes trompet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2012 15:28 

dankje marnix!

heb nu ergens een holtont606r gezien, zo'n studie modelletje?

is deze te vergelijken met de 602? want die zie ik tweedehands bij adams voor meer dan 400 euro te koop staan.

die 606r is trouwens ongeveer 10 jaar oud volgens de eigenaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2012 15:46 

We zijn al enkele antwoorden verder, maar die Besson 1000 heb ik gehad.
Wordt gemaakt in India. Valt gezien prijs/kwaliteit verhouding niet tegen. In het Duitse tijdschrift Sonic heeft laatst een test gestaan over deze Besson 1000 en hier was men behoorlijk positief.

Waarom echter geen tweedehands zoals bijvoorbeeld
http://link.marktplaats.nl/592336451
of
http://link.marktplaats.nl/594983832

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur