trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Feniks
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 05:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 37  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 15:38 

camel schreef:
In januari mag ik hem een poosje uittesten.

Dan heb ik het over de Aeolus. In de winkel kwam ik er al snel achter dat het om een heel fijne trompet gaat, die heel erg flexibel is. Dus dat vraagt om meer spelen dan 10 minuutjes.

De Hades lijkt me ook wel een goeie toeter, maar dat is een dermate specifiek instrument, dat het niet echt aan mij besteedt is. Die mogen andere mensen uitproberen.

Verder heb ik er een cronkite tripple in het leer gekocht, en Hans is steeds beter geworden in het verkopen. Want voor ik het goed en wel besefte stond ik buiten met een nieuwe tas, en een nieuwe cupmute :lol: :lol:

Camel, wat vond jij van de sound dan van die aeolus? Herken jij de omschrijving van Hans?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 15:58 

Ik heb nu nog eigenlijk te weinig speeluren op de Aeolus gemaakt om er echt op in te gaan.

Mijn eerste indrukken waren erg positief. Een makkelijke toeter. Verder kan ik niet heel veel zeggen, dan wat ik eerder al zei.

Omschrijvingen die een ontwerper of fabrikant geven van een trompet vind ik vaak niet het belangrijkste uitgangspunt ( kijk maaar naar de Kanstul die ik heb, ontworpen als kopie van de Calicchio 1s/2 terwijl ik er als klassieke trompettist heel erg fijn op speel ).
Wat belangrijker is: wat kun je er zelf uithalen? En bij mij was de Aeolus dus erg positief.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008 19:39 

Hans schreef:
In de praktijk blijkt namelijk dat 9 van de 10 klanten een koffer of tas bij een instrument wil, ook de profs. En dan is een chique leren triple bag een stuk praktischer dan een houten doodskist, toch?

Goh dat had ik niet gedacht. Van de 10 trompettisten die ik ken willen er 9 gewoon een trompet en niets erbij. Misschien een verschil tussen klassieke en jazztrompettisten? Ik ken bijna geen klassieke trompettisten namelijk. Ik heb inmiddels, na wat incidenten, 100x liever een stevige doodskist voor mijn dierbare instrumentarium dan een toch wat kwetsbaardere gigbag.

Hans schreef:
Ik doe het andersom, een compleet pakket is de standaard, en je kan eraf halen wat je wil.

Ah mooi.

Hans schreef:
De Aeolus is alleen in 24K leverbaar omdat dit nu eenmaal het beste klinkt voor dit instrument. Zilver beïnvloedt de klank te veel, en voor dit model niet ten goede.

Ik blijf het oneens met je, ik ben er vast van overtuigd dat er trompettisten zijn die op een verzilverde Aeolus beter klinken dan op een 24K vergulde.

Hans schreef:
Met de Hades heb je onder de lage C niks te zoeken.

Dit is hopelijk een grapje... Dit zou de trompet voor de meeste professionele leadtrompettisten zeer ongeschikt maken.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2008 10:28 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Hans schreef:
Met de Hades heb je onder de lage C niks te zoeken.

Dit is hopelijk een grapje... Dit zou de trompet voor de meeste professionele leadtrompettisten zeer ongeschikt maken.

Valt wel mee hoor :wink:
Hij doet het natuurlijk wel, maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat je merkt dat hij daar niet echt in z'n element is. Dus als je 4e trompet speelt en veelvuldig onder de balk blijft, is de Hades niet het eerst aangewezen instrument. Maakt hem dat ongeschikt? Mwah, ik kan me niet herinneren dat ik ooit een hele avond lage G's heb moeten spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2008 11:33 

Hans schreef:
...Hij doet het natuurlijk wel, maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat je merkt dat hij daar niet echt in z'n element is.

...het verhaal wordt er niet beter op. Laten we maar wachten op het testverslag van Camel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2008 11:54 

Hans schreef:
Wel de sterke punten van de 1S behouden, namelijk de geweldige projectie, het ordinaire gerafelde randje in de klank in het hoge register en het gebruik icm microfoon.

Hans (of wie dan ook),

Wanneer is een instrument meer of minder geschikt voor het gebruik icm microfoon? Als er geluid uit komt, gaat dat de microfoon in zou ik zeggen als leek. Heeft dit met klankkleur te maken, met projectie of...?
Wat is jouw/het idee hierover?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2008 12:08 

Ruli schreef:
Hans schreef:
...Hij doet het natuurlijk wel, maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat je merkt dat hij daar niet echt in z'n element is.

...het verhaal wordt er niet beter op. Laten we maar wachten op het testverslag van Camel.

????????????

Volgens mij had ik al eerder aangegeven dat ik hoop dat ik de Aeolus mee kan krijgen om eens uit te proberen. In deze discussie gaat het om de Hades. Als je op een bepaald onderdeel wil mauwen zorg dan wel dat je de correcte feiten bij de hand hebt.

1) ( en dit is de 2e keer dat ik dit zeg ) een bouwer of ontwerper kan specificaties geven wat hij wil, het gaat erom wat de speler uit een instrument kan halen. Waarom speel ik op een bedoelde leadtrompet klassiek? Juist, omdat dat instrument mij heel erg bevalt. ( Anders had ik naast de defensie toeter allang een ander gekocht ). ( En waarom zijn er zoveel mensen die op een Yamaha Shew spelen, klassiek? )

2) Hoe kom je erachter of een instrument voor je werkt? HEEEEEEL GOED! Door erop te spelen! Dus ik kan wel zeggen dat ik heel erg tevreden ben over toeter X. Maar als het voor jou niet werkt, dan moet JIJ die toeter vooral NIET kopen.

Kom op lieve mensen, Rosmalen ligt midden in het land, dichterbij dan Margraten, en al helemaal dichterbij dan Portland Oregon. Ga zelf testen. En als je daar geen zin in hebt, ook best. Maar mekker dan niet.

En ja, als Hans dat wil, zal ik een redelijk uitgebreid testverslag hier best wel neer willen zetten. Van de Aeolus, voor alle duidelijkheid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2008 12:14 

Ruli schreef:
Hans schreef:

Ik denk niet dat je daar veel wijzer van wordt. Camel valt niet in de doelgroep van de Hades, wel die van de Aeolus.
En het verhaal wordt er niet minder op hoor. Maar zoals een 993, 997, Taylor Custom of bv een Vindabona niet de meest geschikte toeter is om de hele avond boven de balk te moeten spelen, is de Hades dat onder de balk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur