trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie speelt Wat?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 23  Volgende

Wat is het merk van je Trompet?
Vincent Bach 18%  18%  [ 30 ]
Calicchio 2%  2%  [ 3 ]
Conn 4%  4%  [ 7 ]
Getzen 4%  4%  [ 7 ]
Holton 2%  2%  [ 4 ]
Kanstul 6%  6%  [ 9 ]
Hub van Laar 16%  16%  [ 26 ]
Schilke 6%  6%  [ 10 ]
Yamaha 19%  19%  [ 31 ]
Anders 22%  22%  [ 36 ]
Totaal aantal stemmen : 163
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2007 15:35 

Ik heb sinds een jaartje mijn eigen trompet : Conn Connstellation 52B....

Verder speel ik ook nog cornet bij de fanfare, een Kanstul. Het type weet ik zo niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2007 23:46 

Even voor de goede orde....
Sinds een tijdje speel ik (ook) op een Smith & Watkins..... Erg fijn instrument, mooie klankkleur en zeer licht van gewicht. Stemming van dit instrument is erg goed en de noten klikken goed op hun plaats. Wel een toeter voor de lichte muziek lijkt me maar toch een aanwinst bij de collectie.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2007 08:09 

Henry schreef:
Even voor de goede orde....
Sinds een tijdje speel ik (ook) op een Smith & Watkins..... Erg fijn instrument, mooie klankkleur en zeer licht van gewicht. Stemming van dit instrument is erg goed en de noten klikken goed op hun plaats. Wel een toeter voor de lichte muziek lijkt me maar toch een aanwinst bij de collectie.

Ik hoop dat je je Taylor ook nog hebt Henry? Want anders.... :mrgreen:

Mooie aanwinst trouwens en veel succes ermee!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2007 09:40 

Zelf speel ik op een Bach, en voor het boerenkappeltje een simpele Yamaha :)

Frank van der Poel is momenteel ook aan een Smith & Watkins :) Hij is niet zo van het uitproberen normaliter, maar dit leek hem wel een leuke toeter ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2007 13:05 

baszz schreef:

he?! Ben je nu alweer uitgekeken op je Van Laar?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2007 13:19 

Ruli schreef:
baszz schreef:

he?! Ben je nu alweer uitgekeken op je Van Laar?!

Ik niet hoor, absoluut niet die speelt zo lekker en zo vet die gaat niet weg.

Wat ik ermee bedoel is dat ie gek zou zijn als ie hem weg zou doen, die taylor is zo gaaf!!

Profiel  

Berichttitel: HvL
BerichtGeplaatst: 19 maart 2007 23:03 

Als ik nu al mag melden wat ik net gekocht heb en binnen 2 weken heb, staat Hub bovenaan in aantallen:
ik heb zaterdag de V Flow gekocht: deze is wb uiterlijk nagenoeg gelijk aan de Oiram doch mn een kleinere en dunner wordende beker; is toch een heel andere trompet; de V is van Vloeimans; hopelijk is zijn talent wat besmettelijk; de V flow spreekt heel licht aan en is mi goed te gebruiken voor allerlei kleine en middelgrote bezettingen, zowel in jazz (oude stijl, bebop, moderner) als in klassiek; de hoogte is helder, de laagte geweldig (het is in het geheel een toch wat zwaardere trompet).
Ik heb enkele uren staan spelen om ook de duurbelasting te testen, de keuze uit de laatste 3 leek eerst niet makkelijk; de Oiram met de grote beker was bij mij (wel groot mondstuk) niet helder en direct genoeg om ook klassiek op te spelen, bovendien was mijn geluid daarop niet zo goed, mn met zacht spelen en snelle staccato stukjes; zal wel een gebrek in mijn 'amazuur' (ja ik weet wel hoe het moet) en buiksteun zijn.
Hub heeft me uitstekend geholpen in mijn keuze naar mijn gevoel.
een geweldig groot geluid in de laagte, wat zwaarder als een gemiddelde allround tp en vrij helder doch zeker niet licht of schel in de hoogte.

Ik was al lang aan het rondkijken en wachtte eigenlijk op de fenix die Hans van Brassimport aan het ontwikkelen is (met Straub en Taylor?) maar ik heb begrepen dat mn het jazzmodel nog langere tijd op zich laat wachten. Nu hield ik het niet meer uit, mijn geld begon ook te roesten. Mocht een nieuwe fenix in de toekomst echt heel goed worden kan ik hem er ook gewoon naast kopen (?! mijn vrouw weet nog van niets, wel van de HvL) maar ik vraag me af of het echt nog beter kan dan deze HvL.

Manix,
het spijt me maar hier kan mijn Olds rec '56 echt van geen kanten tegenop; dit had ik veel eerder moeten doen (ik speel al 25 jaar of zo alleen maar op die Olds; of ik die ooit in de verkoop doe weet ik niet, snik, emotionele waarde enzo).

Het endorsen van Erik Veldkamp heeft toch wel enig effect al is het alleen maar het aanzetten tot de discussie en tot de trip naar Margraten.
Bij mij heeft - oa dit - forum geleid tot voor zover ik nu zie een geweldige aankoop.
(mijn adrenaline is net weer wat gezakt sinds zaterdag maar nog een kleine twee weken afwachten is wel erg moeilijk; een kind in een snoepzaak laat je het toch ook niet eerst proeven en pas twee weken later opeten?).
Als ik er echt op thuis ben over een tijd en nog wat zinnigs te vertellen heb, meld ik me wel weer.

Groet,
Han.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2007 00:19 

De V Flow?
D'as nieuw voor mij, maar het is dus de OIRAM met een andere beker.
Tja, Hub kan ieder intrument wel een andere naam geven, want er is bijna geen instrument gelijk aan een andere.
Ik ben erg tevreden met m'n B5, maar ik vind het leuk ontwikkelingen, al is het maar op een forum of internet, te volgen.

Maak je er een foto van Han als je je V Flow hebt?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur