erikveldkamp schreef:
Als ik mensen zoals Ryan Kisor weer zie spelen op een Schilke, of een Bryan Lynch op een Yamaha terwijl ze een behoorlijke tijd op een Monette hebben gespeeld die met alle service speciaal voor hun op maat gemaakt is, dan zegt mij dat genoeg over de kwaliteit die andere merken leveren. Als Monette echt zoveel meer kwaliteit zou leveren voor die 130 uur extra die ze aan een instrument besteden, dan zouden deze mensen niet overstappen op een "inferieur" instrument. Blijkbaar zijn die andere merken niet minder in kwaliteit.
Nogmaals, ik weet niet wat Dave in die 130 uur extra doet. Misschien zijn het die ritjes naar het kerkhof om twaalf uur bij volle maan waar hij zijn instrumenten bestrijkt met een gewijde dode zwarte kater… vrij vertaald uit het duitse trompetenforum waar ze ook niet begrijpen waarom de instrumenten van Monette zo duur moeten zijn.
Als ze bij mijn dealer met 3 man een uur naar een kapotte zekering hebben lopen zoeken dan moet ik die uren ook gewoon betalen…. Ik hoop wel dat Dave zijn tijd beter heeft besteed dan die lui uit mijn eigen voorbeeld….
In de factorytour op de site van Monette zegt hij dat een van zijn medewerkers 3 dagen nodig heeft om de “braces” van een instrument te maken(vlgs mij een Ajna). In die tijd zou Hub al 1,5 trompet klaar hebben. Dus zeg het maar, is Dave een prutser die zijn tijd verdoet?
Je zal mij niet horen zeggen dat andere merken dan de mijne inferieur zijn. Die artiesten die zijn geswitched zullen daar hun redenen voor hebben gehad. (Je kent ook de reden waarom Manny “vrijwillig” naar de P1 geswitched is toch?) Ik denk dat die keuze voor merk en type heel persoonlijk is. Wayne Bergeron (ik sta telkens weer versteld van zijn klank) klinkt fantastisch op zijn Yamaha, Adam Rapa klinkt fantastisch op zijn Monette. En ik denk dat artiesten op dat nivo alleen het beste kiezen wat ze voor de voeten komt. En daar zal geen inferieur instrument tussen zitten.