1. Je ventielen regelmatig olien is geen mankement, dat is normaal...
2. Dan moet je niet doordraaien tot over het rubbertje, het is maar een rubbertje !
3. gewoon oppoetsen met zilverpoets
4. verwijs ik naar 1
Even een reactie terug...
1. ik ben zelf 1 vd 2 die geen problemen heeft met olieen, ik hoef ze bijna nooit te olieen. Ik doe t wel regelmatig, maar niet omdat de ventielen anders vast blijven zitten. Bij die anderen zitten de ventielen elke week vast, en ik neem aan dat dat niet zo hoort, zeker niet bij een bugel van 1,5 jaar oud.
2. t punt is, dat dat dopje gewoon niet goed vast zit... hij heeft heel weinig grip aan het draaimeganisme waardoor je op moet passen dat ie zichzelf niet losdraait en je er dus voor op moet passen dat je ze niet kwijtraakt..
3. dat kan niet met zilverpoets, want de dopjes zijn niet van zilver.... en de aanslag is er echt niet af te krijgen. Ik weet zo niet het materiaal waarvan t wel gemaakt is..
en ik bedenk me nog iets... om de bugel zo goed mogelijk te "verzorgen" en om ze zo goed mogelijk te onderhouden werd ons aangeraden om elke keer als je speelt de "tufbuisjes" eruit te halen en ze regelmatig in te vetten (met speciaal vet die we bij de bugels kregen) om ervoor zorgen dat ze heel erg soepel blijven lopen.. Maar blijkbaar werk dit niet, want na een jaar zitten er bij een aantal het "tufbuisje" bij het middelste ventiel al vast en bij mij wil die van het 1e ventiel er wel uit, maar dan past ie er op een of andere manier niet meer in.. Ook niet als je t eerst goed schoonmaakt..
Maar op zich zijn dit maar hele kleine puntjes hoor, want voor de rest speelt de bugel echt prima

. De klank van deze bugel is echt super.

. Ik zou m niet in willen ruilen, maar ik vind t wel heel erg jammer van de problemen die het instrument heeft.