trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HvL Oiram vs. B8
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2008 21:14 

baszz schreef:
L J schreef:
Volgens mijn herinnering heb je de HvL B5 nog niet zo heel lang.
Kun je vertellen waarom je overstapt naar een HvL B4?

Klopt, ik heb de B5 nog niet heel lang.
De rede van overstap is dat voor mijn spel de B4 veel flexibeler is, ik meng makkelijker in een sectie en hij heeft wat meer weerstand dan de B5 wat ik uiteindelijk toch prettiger vind spelen.

Ondertussen is de B5 verkocht, lekker snel binnen de week.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2008 19:58 

had HvL nog even gemaild over het verwisselbare beker idee. Maar hij raad het inderdaad ook af. Als je het wilt maakt hij het, maar de projectie wordt minder, zo schreef hij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2008 22:24 

Ben vandaag even bij Hub geweest (kleine schade aan de B4 van mijn schoonbroertje) en heb de Oiram in paladium met zwartgouden trim geprobeerd. Ik moet zeggen dat de Oiram trompetten steeds beter worden (naar mijn smaak dan). Ik heb er met mijn M-B5 op gespeeld en kon er geluiden op krijgen van fluisterzacht en warm tot vet en helder. Met mijn leadmondstuk kon ik een stukje McArthur Park (in de Ferguson-versie) spelen. Bij de fis ben ik gestopt, tot hilariteit van Hub die beneden op kantoor zat ("en dan is nieks meer doa?"), en tot mijn eigen spijt: ik had wel willen proberen hoe de a3 erop zat. Dus voor solistische toepassingen was de Oiram al geweldig; ik vind dit nieuwe model ook al zeer geschikt voor scream en leadwerk. Qua flexibiliteit kan deze Oiram ook al bijna tegen mijn vertrouwde B7 op. De paladium afwerking met zwartgouden trim ziet er erg gelikt uit; en vooral minder patserig als gewoon verguld (en is goedkoper).

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2008 10:41 

Het is toch jammer dat de website van Hub zo achter blijft t.o.v. de ontwikkelingen van z'n 'winkel' en instrumenten.
Maar ja, aan de andere kant zal het bijhouden van de site geen prio hebben, hij heeft het druk met productie en ontwikkeling.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2008 12:50 

De Paladium ziet er idd geweldig uit, ik heb hem voor een paar weken terug ook even mogen vast houden en bespelen bij Hub.
Ondanks dat hij er uitziet als een zware toeter viel ook mij de flexibilitiet die deze trompet geeft 100% mee.
Wat de klank betreft klonk ik ook beter op de Oriam dan op de B4 die in eerste instantie mijn favoriet was van de B serie.
Een mede forumlid die bij me was heeft nu een Oriam Paladium in bestelling, daar gaat hij vast een hoop plezier mee beleven.

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur