trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Courtois of Getzen of Yamaha?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 10:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006 22:38 

Nog 1 ding Walther:

Ook de toon komt met de jaren! Zoiets bouw je op. Net als uithoudingsvermogen en bereik. Dus die sound van die trompet die komt pas echt als je een jaar of 2 intensief gespeeld hebt. En na het proberen van talloze mondstukken. En als je dan al zover bent dan vrees ik dat je mede door het enthousiasme toch wel aan een andere toeter gaat denken.
Kortom, die toeter met die mooie toon die bestaat nog niet.
Ik chargeer misschien een beetje maar hier komt het in wezen wel op neer.

Suc6!!!!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006 22:53 

Henry,

Maakt me geen donder uit, toch komt die Yamaha er!!!!! :lol:

Bedankt voor de waarschuwing en ja ik merkte dat ook al met de vorige die ik had, het kost veel moeite om er een mooie toon uit te krijgen totdat je je daar echt op focused. En tuurlijk het hele register zal jaren (tientallen) duren, maar c1 mooi spelen geeft ook al een kick. En het hele leer proces met een nummer mee spelen en het dan goed te laten klinken is natuurlijk ook geweldig om dat elke keer een stap verder te doen..

Thanks!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 08:16 

Hoi,
Ben me ook aan het orienteren op een tweedehands Yamaha....Ik zie nu een aanbieding voor een 400-serie (E400,--) en een 600-serie (E1000,-). Kan iemand uitleggen wat (behalve de prijs) het verschil tussen beide series is? Wat is geschikt voor mij? Ik ben een redelijke amateur (C-diploma) en wil hem gebruiken in een bigband, een fanfare en soms solo bij een orgel....

Groet,
N.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 09:09 

Nelis schreef:
Hoi,
Ben me ook aan het orienteren op een tweedehands Yamaha....Ik zie nu een aanbieding voor een 400-serie (E400,--) en een 600-serie (E1000,-). Kan iemand uitleggen wat (behalve de prijs) het verschil tussen beide series is? Wat is geschikt voor mij? Ik ben een redelijke amateur (C-diploma) en wil hem gebruiken in een bigband, een fanfare en soms solo bij een orgel....

Groet,
N.

het exacte verschil weet ik ook niet maar waarschijnlijk zit het em voornamelijk in de gbruikte materialen. Maar waarom ik reageer is voornamelijk de prijs die je noemt. Ik heb voor mijn tweedehands 6335 II een bedrag van 700 Euro betaald. Dan vind ik de 1000 die jij noemt wel aan de hoge kant.

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 10:50 

Sandovalic schreef:
Ik heb voor mijn tweedehands 6335 II een bedrag van 700 Euro betaald. Dan vind ik de 1000 die jij noemt wel aan de hoge kant.

Olaf

Dank voor je reactie! Waar heb je hem gekocht? Het instrument waar ik het over heb is een gelakte 6335 en ligt voor E 995 bij Van der Glas.

Grt,
N.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 10:59 

Nelis schreef:
Sandovalic schreef:
Ik heb voor mijn tweedehands 6335 II een bedrag van 700 Euro betaald. Dan vind ik de 1000 die jij noemt wel aan de hoge kant.

Olaf

Dank voor je reactie! Waar heb je hem gekocht? Het instrument waar ik het over heb is een gelakte 6335 en ligt voor E 995 bij Van der Glas.

Grt,
N.

ik heb ook een gelakte. Wel een beetje van de lak af maar technisch echt tip top in orde. Ik heb em wel van een particulier gekocht, maar 300 euro is een te groot verschil vind ik...

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 11:37 

Wat de 4335 mist tov de 6335.

* Hand gehamerde beker uit 1 stuk.
* Gold Brass leadpipe uit 1 stuk.
* Paarlemoer inlays in de buttons. (4335 = kunststof)

Het is misschien een persoonlijke keuze, maar ik zou gaan voor een verzilverde uitvoering (de 6335S) ipv een gelakte. Een verzilverde toeter is duurzamer en minder kwetsbaar dan een gelakte.

Tot slot: Kijk ook eens op Ebay. Staan vaak goede 6335 toeters op.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2006 12:11 

Ik heb thuis een 4335G als backuptoeter. Ik merk echter dat het slotten van C3 en D3 heel wat meer effort kost dan op bijvoorbeeld de 6335 van een kennis van mij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur