trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van Laar Oiram
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 12:50 

Die Oiram is "verzonnen" door een architect. Had deze eigenlijk enige ervaring met trompetten in het algemeen? Ik vind de Oiram idd het mooiste instrument(qua design en klank) en blijkbaar ben ik niet de enige.

Wel weer "toevallig" dat dit instrument de duurste in de serie is.... had ik maar niet zo'n goede smaak. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 13:22 

De Oiram bugel was in eerste instantie ontworpen door een architekt voor eigen gebruik maar is geworden tot de bugel wat ie nu is. Natuurlijk in samenwerking van Hub. Alleen een design heb je niets aan, hij moet ook goed spelen.

De trompet is later ontwikkeld. Ook heeft dezelfde architect het design ontworpen maar ik geloof dat Hub inmiddels al weer wat dingen veranderd heeft zoals receiver, ringen, steunen e.d.

De Oiram is duurder omdat de sommige onderdelen duurder zijn (ventielhuis, heavy caps) plus dat het vergulden natuurlijk veel duurder is. In vergelijk met een standaard vergulde trompet scheelt het denk ik zo'n 500,- wat natuurlijk wel meevalt voor zo'n speciaal design. Zeker als je het vergelijkt met een Taylor, Inderbinen, Monette of Eclipse. Zelfs een Yamaha Artist moet je bijna 3000,- voor lappen en dan is ie nog maar verzilverd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 19:56 

Hub doet het gewoon goed, ik heb er dan ook moeite mee dat er mensen zijn die hem liggen af te kraken, we moeten als ""hollanders" juist trots zijn op onze Hub, trompetten bouwen is een ambacht en zeker op de manier die hij gebruikt.

By the way die nieuwe finish voor de Oiram ziet er geweldig uit zeker dat brushed silver (met palladium) alsof het zo bedoelt is... :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 21:23 

hey ivm de bruched zilver --> dat is geen zilver maar platina en dit metaal word niet zwart zoals zilver. Het is even duur als vergulden...
groeten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 21:42 
benny van segietere schreef:
Hub doet het gewoon goed, ik heb er dan ook moeite mee dat er mensen zijn die hem liggen af te kraken, we moeten als ""hollanders" juist trots zijn op onze Hub, trompetten bouwen is een ambacht en zeker op de manier die hij gebruikt.

By the way die nieuwe finish voor de Oiram ziet er geweldig uit zeker dat brushed silver (met palladium) alsof het zo bedoelt is... :P

ja vind het er erg tof uitzien 8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 21:47 

foto's ergens?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 22:12 
cees schreef:
foto's ergens?

Hub's Notes :P

ik zal even kijken om foto online te gooien. Als het lukt

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 22:17 
Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur