trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet-Hoorn-klarinet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2008 01:25 

Ilse1985 schreef:
Dank je! :D

PS: Kent iemand een klarinet forum? :roll:

Klarinet ( klarinet.startpagina.nl)
vind je alle links over dit erg fijne intrument. Alleen zijn de fora geweldig saai. Vandaar dat ik maar tussen dit trompetgaies vertoef. 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2008 09:35 

Owkeej :D Zal zo eens kijken!

Gister me eerste klarinet les gehad! :D :D :D Echt kei tof! Alleen heb ik nog moeite om het riet te bevestigen.... :oops: Maar dat is weer een kwestie van oefenen... zoals bij zoveel dingen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2008 12:40 

Ilse1985 schreef:

Gister me eerste klarinet les gehad! :D :D :D Echt kei tof! Alleen heb ik nog moeite om het riet te bevestigen.... :oops: Maar dat is weer een kwestie van oefenen... zoals bij zoveel dingen :wink:

Dan doe je het toch zonder riet!
klinkt zo'n ding nog veel mooier ook! :mrgreen:

( :idea: en het scheelt je in de kosten)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2008 22:37 

Dehaanmuziek schreef:
Ilse1985 schreef:

Dan doe je het toch zonder riet!
klinkt zo'n ding nog veel mooier ook! :mrgreen:

( :idea: en het scheelt je in de kosten)

Zeg de haan, ga jij je nou maar bezig houden met het nieuwe kuiken van je. Tegen de tijd dat jij verstand krijgt van klarinetten :lol:

Goed hoor dat een eerste muziekles al zo goed bevalt. Veel succes toegewenst.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2008 19:19 

Dank je! :D

Heb echt zo'n zin in zaterdag he! Weer muziekles :D :D :D :D

Ik oefen nu 2x per dag een halfuur praktijk en 1x een half uur theorie. Een tel rust kende ik nog van de blokfluit maar die zwarte blokjes van halve rust en hele rust zijn totaal nieuw voor mij. En het meetikken met je voet om de maat aan te houden. Was echt kei lastig de eerste 2 dagen. Maar het gaat steeds beter. Alhoewel ik wel bang ben dat ik te snel ga. 1 tik met je voet moet 1 tel zijn en dat is dan weer 1 seconden... Pffff ik ga echt TE snel!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 apr 2008 15:41 

Nog eens een vraagje he.... Nu had ik een lange tijd terug op internet gelezen dat als je op een muziek instrument gaat spelen (met name blaasinstrumenten) dat je dan altijd je tanden moet poetsen van te voren. Klopt dat? Ik kan me wel voorstellen dat als je net frisdrank op hebt en je gaat dan oefenen/spelen dat dat in alle buisjes, hoekje, gaatjes, klepjes enz... gaat zitten. Tast dat je instrument op een gegeven moment niet aan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 apr 2008 20:29 

Je MOET niet altijd je tanden poetsen..
Maar ik kan me wel voorstellen dat het niet lekker speelt met stukjes pindakaas in je bakkes :wink:
Ik vind het zelf altijd wel lekker om een schone mond te hebben, maar ik ga echt niet iedere keer voordat ik ga studeren mijn tanden poetsen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2008 16:43 

Ilse1985 schreef:
Nog eens een vraagje he.... Nu had ik een lange tijd terug op internet gelezen dat als je op een muziek instrument gaat spelen (met name blaasinstrumenten) dat je dan altijd je tanden moet poetsen van te voren. Klopt dat? Ik kan me wel voorstellen dat als je net frisdrank op hebt en je gaat dan oefenen/spelen dat dat in alle buisjes, hoekje, gaatjes, klepjes enz... gaat zitten. Tast dat je instrument op een gegeven moment niet aan?

Het is beter voor de rietjes, dan blijven ze langer goed, en natuurlijk beter voor je instrument. Gisteren werd mij weer vergund een blik te werpen op het instrument van mijn buurman. Ik werd hier echt niet vrolijk van. 8O
Maar ik ga ook niet elke keer mijn tandenpoetsen hoor. Beetje spoelen met water wil ook wel helpen als je met ontzettende koekkruimels zit ofzo.
Gewoon elke dag je instrument en het mondstuk goed droog maken met een doekje. Mondstuk ook aan de buitenkant! :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur