trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams nieuws
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Adams nieuws
BerichtGeplaatst: 18 feb 2013 16:56 

joostv schreef:
erikveldkamp schreef:
Roel schreef:
Vers van de pers: vandaag is er bij Adams de laatste hand gelegd aan een nieuw model, gebaseerd op de oude Martin Committee.

Wel grappig dat Schilke ook met een trompet op de markt is nu die gebaseerd is op de oude Martins van Miles die in het bezit zijn van Wallace Roney. Blijkbaar is er nog veel vraag naar dit soort trompetten.

Blijkbaar????
Wie wil er nou niet als Miles klinken:) dus....

Een Martin Committee alleen is niet genoeg om je als Miles te laten klinken. Kenny Dorham speelde er ook op en die had toch een heeeeeeeel andere sound.

't Is hier al zo vaak gezegd, sound maak je voor 't grootste gedeelte zelf; Chet Baker klonk als Chet Baker op alle verschillende trompetten waar hij op speelde, en dat waren er heel wat.

Maar 't blijft interessant die Adams A9. Wat moet ie kosten Roel?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2013 17:17 

Ik ga morgen weer even hannesen.
Zal eens vragen wat de richtprijs is, ik denk eigenlijk hetzelfde als een A1, A5 en A6...

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2013 18:23 

RobS schreef:
Laatst heb ik heel even gespeeld op een Yamaha 8310z. Die had ook geen steun en dat merk je meteen. Het leek alsof je voor iedere toon wat meer 'slottingsruimte' had. Voor de sectie misschien wat te veel vrijheid, maar voor de improviserende solist lijkt het me wel erg lekker.

Hoe zit dat dan bij Schilke trompetten uit de 'B' serie? Ik heb nog nooit iemand horen 'klagen' over losse slotting bij die dingen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2013 18:54 

Ik had bij de Yamaha eigenlijk helemaal niet het gevoel dat hij niet goed slotte. Integendeel, hij leek juist wat mee te werken om de noot te raken. Daarom had ik het gevoel dat een toon ook een beetje aan de onderkant of bovenkant van de stemming kan zitten.
Misschien drukte ik me wat ongelukkig uit, maar ik had het idee dat bij een (amateur)sectie zoiets wel wat link kon zijn om de boel stemmend te houden.

Ik weet dat het eigenlijk onmogelijk is, maar op een Schilke heb ik nog nooit gespeeld terwijl ik enigszins wist wat ik aan het doen was. Hij staat zeker wel op de lijst om te gaan proberen.

Nu ik erover nadenk had de Feniks ook geen steun, maar wel verdikkingen op die plek. Wat was daar dan eigenlijk de theorie achter?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2013 19:16 

Theo van Kampen schreef:
Hoe zit dat dan bij Schilke trompetten uit de 'B' serie? Ik heb nog nooit iemand horen 'klagen' over losse slotting bij die dingen.

De Schilke B serie heeft een ML boring (0,460") i.p.v. de populaire Martin Committee met de XL boring. (0,468"). Dat maakt nogal een groot verschil uit voor het speelgevoel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2013 19:19 

RobS schreef:
Nu ik erover nadenk had de Feniks ook geen steun, maar wel verdikkingen op die plek. Wat was daar dan eigenlijk de theorie achter?

De precieze reden daarvoor weet ik niet, maar extra gewicht geeft altijd meer weerstand. Een steun geeft ook meer weerstand. Ik zou me in kunnen denken dat op deze manier je wel iets meer weerstand krijgt maar minder dan met een steun op die plek het geval was geweest, zodat je het open gevoel toch nog wat behoudt maar ook de slotting in het hogere register iets helpt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2013 19:27 

erikveldkamp schreef:

De Schilke B serie heeft een ML boring (0,460") i.p.v. de populaire Martin Committee met de XL boring. (0,468"). Dat maakt nogal een groot verschil uit voor het speelgevoel.

Huh? Schilke B serie trompetten zijn er toch in M, ML, en L?

http://www.schilkemusic.com/products/tr ... t-trumpets

+ dat ik ooit een Yamaha Shew toeter had, nou, die vond ik qua slotting niet heel veel anders dan mijn Vincent Bach 180/37 en die laatste heeft twee steuntjes!
Kan natuurlijk zo zijn dat ik qua niveau niet genoeg in huis heb om 't op te merken.....

De Committee's werden overigens in twee uitvoeringen gemaakt: M boring en XL.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2013 19:34 

Theo van Kampen schreef:

+ dat ik ooit een Yamaha Shew toeter had, nou, die vond ik qua slotting niet heel veel anders dan mijn Vincent Bach 180/37 en die laatste heeft twee steuntjes!
.....

Ben ik mooi uitgeluld :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur