trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van Laar occasions --> opinions ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 04:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2003 18:57 

Waar hij ook op speelt,

Hij mag er wel wat voorzichtiger mee doen.

Tijdens zijn masterclass viel zijn mondstuk 3 keer en zijn trigger vloog er ook 1 keer uit.

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Vastplakken met Ducktape misschien zoals sommige prof zeggen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2003 20:40 

Misschien moet er wat minder over gediscussiërd worden... Studeren op een trompet haalt nog meer uit dan erover te zagen. Hub van Laar zijn goeie trompetten, evenals Bach, etc. Het zit hem nogal veel tussen de twee oren hoor (in de hersenen dus). In de tijd dat ik niet op het forum heb gezeten heb ik meer gestudeerd en dat haalt pas heel veel uit. Ik heb genoeg van zulke dingen, deze posts trekken nogal veel in vraag waardoor de amateurmuzikant zich onzekerder over zijn materiaal begint te voelen terwijl dat vaak niet nodig is. Ik speel nog steeds op mijn Strad. 43 met 25LR leadpipe van ongeveer drie/vier jaar oud. In de tijd heb ik niet zoveel gekeken (lees niet) naar welke beker er nu precies op zat, of welk systeem voor leadpipe er op stond. Ik ben op m'n gevoel afgegaan en heb de trompet gekozen die lekker speelde voor mij, die me een goeie klank verzekerde en waar ik gemakkeljk het center van de tonen kon vinden... En ik ben nog steeds héél tevreden. Als je niet tevreden bent over een trompet, dan moet je dat niet veralgemenen. Al begint het zilver bij mij aan te tasten op mijn trompet, dat geeft niet voor mij, mijn trompet speelt en ik ben de mogelijkheden van mijn trompet zeker nog niet voorbijgelopen, zoals zovele mensen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2003 16:31 

The Joker schreef:
Waar hij ook op speelt,
Hij mag er wel wat voorzichtiger mee doen.
Tijdens zijn masterclass viel zijn mondstuk 3 keer en zijn trigger vloog er ook 1 keer uit.

Ja, soms is hij wat zenuwachtig haha :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2003 16:10 
Moderator

punt 1 voor alle duidelijkheid frits staat niet onder contract kan ik weten hij is mijn leraar.
punt 2 als iemand een trompet wegdoet kan ik me amper voorstellen dat het instrument 100% voldoet aan je eisen dus ga je opzoek naar een betere (hub of wat anders) die wel bij je past,dus waarom een discussie over hub van laar occasions en niet over die van andere merken. uiteindelijk zit je klank en techniek voor het grootste deel tussen je oren en is een trompet een middel om dat op het publiek over te brengen :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2003 16:29 

Even onder ons, volgens mij heeft Kenny eindelijk "het licht" gezien. :wink: :lol: :wink: :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2003 17:33 

Een mens leert bij hé Jeroen... Punt is gewoon dat een mens wat meer moet relativeren op zo'n vlak. Ben ik ooit anders geweest misschien Jeroen? Verklaar nader... ;-) (btw, hoe is het nog man? met mij is alles ok ware het niet dat het super druk is - als je zin hebt, bekijk ook effen mijn website eens, ze is compleet vernieuwd: www.hafabranet.be)
In elk geval, je moet je materiaal aanpassen aan de situatie waarin je speelt, dat is een zaak op zich maar verschrikkelijk beginnen zagen en om de veertien dagen een nieuwe trompet of monstuk aanschaffen vind ik echt redelijk onozel, vooral als je een amateur bent. Op de duur ben je dan zodanig onzeker van je materiaal en dat zou niet mogen! Je moet er gerust in zijn dat je goed materiaal hebt want als dat dan nog eens onzeker is, dan sta je zeker en vast te trillen op een podium als solist. Er surfen een aantal mensen hier op het forum rond tegen wie ik gewoon wil zeggen dat studeren ZEKER helpt, een nieuwe trompet aanschaffen MISSCHIEN. En dat is nu eens een waarheid als een koe, zouden ze hier in België zeggen. Succes iedereen! Misschien kom ik hier nog wel weer wat vaker rondsurfen, ik mis onzen Jeroen die ons heel wat leert... ;-) :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2003 23:05 

tsssssssssjjjjjjaaaa,
Niemand mengt........maar er is toch een herhaling van zetten, dus hier mijn zetten: :mrgreen:

1. Klank en toon en mengen doet men altijd nog zelf!
2. Iedereen speelt anders, andere bouw lichamelijk en geestelijk, dus iedereen heeft een
verschillende ervaring op dezelfde trompet!
3. Je kunt niet zeggen dit is goed of dat is goed bij trompetten!!!! Het is zo persoonlijk, zie
punt 2.
4. Maten van een trompet zeggen mij helemaal niets! m'n oren en m'n gevoel des te
meer.... :wink:
5. Voordeel van een van Laar: Als je iets anders wil "horen" of "voelen" in klank of
fysiek gezien pak je de trein, auto, bus en je laat iets veranderen!!! Simpeler kan niet 8)
6. Heb zelf een 1e serie bes "van laar" en doe m nooit meer weg.
7. Ga ook een c "van laar" kopen.
8. En t boeit me niet of anderen die trompet goed of niet vinden, als ik er maar "goed" op
speel! :wink:
groeten uit heerhugowaardbrass

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2003 23:33 

Dat is nu m'n punt, men mag niet veralgemenen zoals men gedaan heeft met de Van Laar trompetten opdat mensen met dit materiaal zich niet onzeker zouden voelen terwijl de trompet perfect bij hen past. Deze mensen zullen aan dit instrument niet het nodige tijdskrediet geven om eraan te gewennen. Toch nog even melden dat het láng duurt bijvoorbeeld vooraleer men een monette-mondstuk of trompet gewoon is (en deze staan bekend als de beste, dus...). Neem rustig de tijd om uit te maken of de trompet bij je past of niet, zeker bij het uitkiezen en ga nooit voort op roddels. Ik ben nooit voor veralgemeningen geweest en zal dat ook nooit doen. Ik heb me vroeger laten doen onder invloed van bepaalde mensen, maar nu niet meer. Toch heb ik de scrupules om te zeggen dat Van Laar en Bach goeie trompetten zijn (je dient wel een configuratie te kiezen die bij je past en waar je je goed bij voelt)! En de eerste die zegt dat het geen waar is mag me direct mailen en dan zullen we er even verder over discussiëren.

KNY

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur