Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
diederik
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2007 07:45 |
|
 |
| Moderator |
 |
Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52 Berichten: 2388 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Yamahaddatdangezegd schreef: pim schreef: helaas heb ik (met mijn beperkte studenten buget) nog niet zo'n waslijst aan instrumenten kunnen opbouwen. Hoezo helaas? Ik ben professioneel trompettist en heb maar twee trompetten, en wel puur omdat ik dan, als er iets mis gaat met mijn trompet, ik er nog eentje achter de hand heb. Een trompet die bij iemand thuis ligt, en waarop niet regelmatig gespeeld wordt, is eigenlijk net zo zonde als een ferrari die bij iemand in de garage staat meer waard te worden, in plaats van dat er mee gereden wordt! Tijd voor de invoer van ik-heb-meer-dan-twee-trompetten-belasting!
Kijk maar uit dat Wouter Bos dit niet hoort. Je brengt hem op een idee, gevolg is dan dat we straks met z'n allen in Belgie moeten gaan wonen om de trompettenbelasting te ontlopen. 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2007 08:04 |
|
 |
| Moderator |
|
Maarten van Weverwijk schreef: marnix schreef: Dat jullie jazz trompettisten van die sloebers zijn dat je er niet meer dan 2 kan kopen, moet je niet afschuiven op klassieke trompettisten die wel hard werken!  , Explain, amice.....
Yamahadadada maakte een snedige opmerking. Ik maakte een snedige opmerking terug.
Of wilde jij beweren dat jij niet hard werkt voor jouw inmiddels imposante collectie. 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Robert66
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2007 08:13 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
|
marnix schreef: Maarten van Weverwijk schreef: marnix schreef: Dat jullie jazz trompettisten van die sloebers zijn dat je er niet meer dan 2 kan kopen, moet je niet afschuiven op klassieke trompettisten die wel hard werken!  , Explain, amice..... Yamahadadada maakte een snedige opmerking. Ik maakte een snedige opmerking terug.  Of wilde jij beweren dat jij niet hard werkt voor jouw inmiddels imposante collectie. 
Wat heeft hard werken in he-mels-naam met het aantal trompetten te maken??
Net zoiets als, ik heb een trompet van €3.000 dus ik ben goed!
Gelukkig heb ik maar 2 trompetten, hoef ik niet zo hard te werken...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2007 08:27 |
|
 |
| Moderator |
|
|
goed, ik zal het dan maar uitleggen.
een klassiek trompettist heeft minimaal het volgende nodig
1) bes
2) c
3) es/d
4) picc
5) cornet
optioneel
6) bugel
7) duitse bes en of c
Dan heb ik het over de beroepsmensen. Dat is heel hard werken, want al die instrumenten kosten heeeeeeeeeeeeeeel veel centjes.
Voor de rest was het dus zoals ik al eerder aangaf een snedige opmerking, als reactie op wat Roel zei, zonder echt SERIEUS te zijn. Moeten mensen hier eens wat vaker proberen...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
BertS
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2007 09:11 |
|
Geregistreerd: 26 nov 2003 10:45 Berichten: 245 Woonplaats: Paraguay
|
|
Trompet:
van Laar B4 Bes
Vincent Bach Stradivarius Bes
Vincent Bach Stradivarius C
Scherzer piccolo
York and son (?) Bes/A
Bugel:
Vincent Bach Stradivarius
Schenkelaar
Overig:
Schenkelaar Bes/Es trompet
G/D trompet
Schenkelaars klaroen in G (gebruikl ik altijd bij de dodenherdenking)
oude piston in hoge stemming (vroeger nog door m'n vader bespeeld)
nog wat waardeloze klaroenen zonder ventiel
ventieltrombone
sopraansax
piano
keyboard
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
toet'n!!
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2007 09:17 |
|
|
Ik heb er 1, een B&S.
Volgens mij kan ik er namelijk maar op 1 tegelijk spelen  en aangezien mijn kamer het niet toelaat meerdere trompetten te stallen......(of ik moet het keyboard eruit gooien  )
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pim
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2007 09:48 |
|
Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01 Berichten: 352 Woonplaats: Hilversum
|
Yamahaddatdangezegd schreef: pim schreef: helaas heb ik (met mijn beperkte studenten buget) nog niet zo'n waslijst aan instrumenten kunnen opbouwen. Hoezo helaas? Ik ben professioneel trompettist en heb maar twee trompetten, en wel puur omdat ik dan, als er iets mis gaat met mijn trompet, ik er nog eentje achter de hand heb. Een trompet die bij iemand thuis ligt, en waarop niet regelmatig gespeeld wordt, is eigenlijk net zo zonde als een ferrari die bij iemand in de garage staat meer waard te worden, in plaats van dat er mee gereden wordt! Tijd voor de invoer van ik-heb-meer-dan-twee-trompetten-belasting!
okey, misschien heb ik ze dan niet allemaal nodig,
of bespeel ik ze niet even vaak, maar ik ben zo iemand die er van houd dingen te hebben,
en daar kan ik ook van genieten, en geloof me, als ik er meer heb, gebruik ik er ook meer. want hoewel die Reynolds zo gammel is als het maar kan, word ie nog regelmatig uit de kast gehaald, vooral voor de trompetisten die op bezoek komen, willen spelen, en ff vergeten zijn een toeter mee te brengen:p
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 okt 2007 11:04 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
marnix schreef: Yamahaddatdangezegd schreef: Tijd voor de invoer van ik-heb-meer-dan-twee-trompetten-belasting! waarom? Ik heb er 7. Dat jullie jazz trompettisten van die sloebers zijn dat je er niet meer dan 2 kan kopen, moet je niet afschuiven op klassieke trompettisten die wel hard werken!
Haha! En al dat bier dat wij jazztrompettisten moeten drinken als we weer eens in een kroeg spelen, daar moet ik best hard voor werken hoor!
Het was inderdaad deels grappig bedoeld, en deels verbaas ik me er soms over hoeveel geld sommige mensen aan trompetten uitgeven, terwijl ze helemaal niet kunnen spelen. Zoiets als een dure keuken kopen terwijl je niet kunt koken. Normaal gezien erger ik me er nauwelijks nog over, maar in dit topic wilde ik het toch even naar voren brengen.
_________________ www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL
|
|
| Omhoog |
|
 |