Ik ben laatst ook eens afgereisd naar Margraten. Van tevoren, op basis van wat er op de website staat, al een beetje een idee gevormd wat voor trompet mijn voorkeur had. Toen ik de afspraak maakte wuifde Hub dat al weg: "Gewoon proberen en dan merk je het wel. Desnoods plak ik de typenummers af".
En omdat ik mezelf een beetje ken had ik een extra setje oren meegenomen in de vorm van de trompettist van de Dutch Swing College Band. Die ken ik toevallig en hij had wel zin in een dagje trompetten testen.
Nou, en dan kom je daar binnen. Een hele tafel vol prachtige instrumenten. Weg was mijn vooroordeel. Want met name de Oiram II schreeuwde gewoon "koop mij, koop mij"!
Gelukkig was ik niet alleen en na een poos proberen kwam ik op een B4 uit. Die paste qua speelgemak en klank het beste bij me. Dus niet de mooiste, niet het instrument waarvan ik van tevoren het idee had dat die het wel zou worden maar gewoon voor mij de fijnste trompet. Wat kan het toch mooi lopen in het leven
Overigens, die B4 speelde zo lekker dat ik niet de behoefte voelde om in Ittervoort naar binnen te gaan.
Tot zover zeer tevreden. Alleen nog een maand of wat wachten, da's dan weer wat minder. Tot die tijd vermaak ik me nog met mijn Taylor.