trompet.nl > forum > Toon onderwerp - yamaha ytr 6335s
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 11:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2011 17:38 

als de persoon die dit verkoopt dit onder mijn neus door verkoopt. heb ik daar toch geen schuld aan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2011 18:02 

dudo schreef:
ik kon deze trompet kopen aan 400 euro

dit is wel nog een groot verschil met 600 euro

ook voor 400 euro blijft mijn verhaal hetzelfde . . . .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2011 22:54 

aan Theo: deze Yammies zijn betere trompetten dan jij denkt. Olds is trouwens erg duur aan het worden en ze zijn meestal toch wel erg oud en afgeragd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2011 23:30 

wat zijn dan gelijkaardige instrumenten?

ik ben hier een behoorlijk groot leek in, ik ken niets van types of noem het op (ik weet dat mijn instrument deftig aan vervanging toe is)

dus alle hulp is welkom.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2011 23:36 

delano schreef:
aan Theo: deze Yammies zijn betere trompetten dan jij denkt. Olds is trouwens erg duur aan het worden en ze zijn meestal toch wel erg oud en afgeragd.

het is niet mijn bedoeling een oordeel over Yamaha te vellen maar meer om aan te geven dat voor iemand die sinds 2 jaar trompet speelt er voor het genoemde bedrag keus genoeg is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2011 10:39 

ik ben het eigenlijk wel met theo eens, voor 400 euro heb je vaak dezelfde of betere kwaliteit instrumenten op marktplaats.

Ik heb zelf een 6335 gehad en vond het een verschrikkelijk ding, maar waarschijnlijk ligt dat eraan dat het yamaha is, want ik heb nu een nieuwe 5335G, en die vind ik net zo verschrikkelijk. Op een of andere manier is yamaha niet mijn ding, het is dat ik ze steeds weer krijg van de vereniging.

Voor mezelf speel ik op een conn director van 150 euro, en dat vind ik werkelijk een super instrument.

Volgens mij moet je gewoon gaan kijken welk instrument jou het beste ligt en waar je het beste gevoel bij hebt en inderdaad niet kijken naar de naam, maar alleen kijken naar de kwaliteit die voor jou van belang is.

mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2011 11:10 

Accoord, maar het probleem is dat als je je op de markt van de vintagetoeters begeeft je er behoorlijk verstand van moet hebben. Let wel, ik ben gek op oude instrumenten, ik heb zelf een perfecte 80A van 1942 en een nog betere 36A van 1948.
Toch geloof ik niet meer zo in vintagetoeters voor de muziekpraktijk. Bovengenoemde cornetten zijn geweldige funtoeters en er wordt door mij veel op geoefend maar voor een openbaar optreden zou ik ze niet zo snel gebruiken. Met name niet omdat lage D en Des niet te corrigeren zijn. Omdat alleen met je lippen te doen vergt enige intensieve studie. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er uitstekend te bespelen vintagehorns zijn
(zoals veel Conn's, de 22B, de 12B, de 38B en de 36B) maar je moet wel weten wat je koopt.
M.a.w. als iemand een trompet zoekt met het oog op de muziekacademie dan zou ik hem een modernere trompet (dan b.v. een Olds) aanraden en dus ook wat recenter. Sluit beter, machine beter, hopelijk minder rot, lichter, meestal zuiverder en responsiever (dit heel globaal in het algemeen).
Dat hoeft geen Yamaha te zijn, ook b.v. een Getzen Eterna, een B&S enz. zou heel geschikt zijn.
Yamaha's zijn behoorlijk consistent (maar ook daar zijn lichte speelverschillen).
De 6335 (en de 6345) heeft als voordeel (voor evt kopers) dat hij flink ondergewaardeerd wordt op de markt, dat drukt de prijzen. Ik zou wel 600-700 euro willen betalen voor een 2ehands 6335S maar dan moet hij bijna NOS zijn (New Old Stock).
Naast mijn bekering tot nieuwe(re) instrumenten ben ik ook bekeerd tot plating. Of het inbeelding is weet ik niet maar ik vind zilverplated (of gold natuurlijk) net iets beter klinken dan, in ieder geval, de moderne epoxy-lakken (van b.v. Yamaha). Het verschil is zeker niet groot maar ik vind de plated horns net iets levendiger in toon.
Als ik het eerder geweten had had ik mijn Yammie in silver gekocht. Let wel: ik vind lak, en dan vooral die dunne bijna kleurloze van Selmer mooier.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2011 19:22 

delano schreef:
Accoord, maar het probleem is dat als je je op de markt van de vintagetoeters begeeft je er behoorlijk verstand van moet hebben.

Mee eens!! met de rest van je verhaal eigenlijk ook wel, maar ik wou alleen aangeven dat er voor zijn budget keuze genoeg is. Ook voor moderne trompetten is er rond die prijsklasse genoeg te koop.

Ik kocht vorig jaar voor 450 euro een bach strad. 37, (volgens mij zeer goed geschikt voor de muziekaccademie) Ik heb hem toen, ondanks dat het niet noodzakelijk was, een onderhouds en schoonmaak beurt laten geven, een amado waterkey laten monteren op de trigger van het derde ventiel en was voor iets meer dan 500 euro helemaal het mannetje....

Kortom: als je goed zoekt, en weet wat je wil hebben is er heel veel mogelijk voor jouw budget.

mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur