trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vervangen Bach strad 180ML43.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 02:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2010 07:50 

Ik zou graag willen weten wat anderen vinden van de Adams trompetten. Zoals bijvoorbeeld prijs/kwaliteit verhouding. Maar vooral ook spelers impressies. Ik merkte aan de Adams trompetten wel (vooral de sterling zilver) dat ze boven gemiddeld zijn maar vind het moeilijk om onder woorden te brengen wat ik precies voel en vooral ook waarom. Welke eigenschappen van de trompetten hebben invloed op het blazen? Als ik de reviews van Erik lees op zijn site dan denk ik daar heb ik iets aan. Ik denk dat je op veel verschillende trompetten moet blazen of geblazen hebben om zoiets te kunnen schrijven. Een gemiddelde amateur heeft die evaring niet. Ik zeker niet vandaar dat ik zoveel waarde hecht aan dit soort reviews. Als ik niet naar mijn budget zou hoeven kijken zou ik op dit moment kiezen voor een Schilke B1. Puur omdat deze zich al heeft bewezen, goede revies heeft en natuurlijk omdat ik hem ook fijn vind spelen en een mooie toon heeft. Maar misschien doe ik de Adams trompet daar wel mee te kort omdat ik te huiverig ben om voor een onbekende trompet te kiezen. Daarom ben ik geïnteresseerd in jullie impressies van de Adams trompetten, met name de sterling zilver uitvoering . De trompet staat bij Adams (nog) niet op de site. Wel de bugel uitvoering (laatste foto op de site). Bvd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2010 07:51 

Wat Adams betreft: je hoeft je zeker niet te schamen met een instrument van hun hand.
Alle instrumenten die ik daar in mijn handen had, waren prima in orde.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2010 15:50 

Ik heb een paar maanden geleden zo'n zelfde zoektocht gehad:
Ik speelde een Bach Stradivarius standaard 37 van de harmonie en privé had ik een Jupiter 812.
Ik speelde inmiddels in een harmonie, big band, popbandje en diverse carnavalsbandjes. Wel gewoon hopelijk redelijk amateurniveau, maar dan fanatiek.
Mijn probleem was, dat het geluid van de Bach voor de Big Band voor mij niet goed voelde en de Jupiter omgekeerd bij de harmonie. Resultaat voor mij, was dat ik uiteindelijk op beide instrumenten niet meer het gevoel had goed uit de voeten te kunnen.
Mijn zoektocht begon vanwege het amateur zijn in de goedkopere klasse. De eerste die ik een paar weken thuis gehad heb om te proberen waren twee Jupiter XO trompetten de 'oude' 1600 en de 1604. Beide konden mij niet bekoren.
Toen heb ik een dag uitgetrokken om in Limburg Kanstuls uit te proberen. Ik heb toen mijn broer meegenomen als extra set oren. Geen blazer maar gewoon iemand die van muziek houdt. Daar kwam voor mij de 1600 als beste uit de bus. Let wel, voor mij!!
Uiteindelijk ben ik ook nog maar eens bij Hans van Brassimport binnengestapt die eigenlijk bij mij om de hoek zit. Daar heb ik nog een hele rits verschillende merken en types uitgeprobeerd en wederom mijn broer als extra set oren.
Ineens komt er een instrument voorbij en mijn broer roept: gooi de rest maar weg, dit wordt 'ie. Het blijkt een Romeo Adaci Eleganza te zijn. Hierna heb ik nog een paar dagen gewacht omdat Hans nog twee B&S trompetten binnen zou krijgen die qua prijs behoorlijk lager zijn. Toen ze binnen waren op beide nog eens gespeeld en toen die Adaci nog een keer. Uiteindelijk die meegenomen naar de diverse repetities en flink uitgeprobeerd en laten uitproberen.
Deze is het ook geworden, hoewel er genoeg collega's waren die hem niet fijn vonden of er niet hun gewenste geluid uit konden krijgen.Voor mij werkt 'ie!

Nu de moraal van dit ellenlange verhaal, waarvoor excuses!!

Het is volgens mij niet het merk trompet waar je naar moet kijken, maar naar welke trompet bij je past. Kun je zonder moeite het geluid krijgen zoals jij wilt dat het klinkt? In elke situatie die jij wilt? Vinden anderen dat je er goed op klinkt?
Dan heb je de goede!
Of het nu Adams, van Laar of Schilke is? Oké dan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2010 10:52 

mijn zoektocht naar een nieuwe trompet heeft ruim een jaar geduurd en ik denk dat ik meer dan 50 trompetten in mijn handen heb gehad. Het was mij wel de moeite waard.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2010 23:03 

RobS schreef:
Ineens komt er een instrument voorbij en mijn broer roept: gooi de rest maar weg, dit wordt 'ie. Het blijkt een Romeo Adaci Eleganza te zijn. Hierna heb ik nog een paar dagen gewacht omdat Hans nog twee B&S trompetten binnen zou krijgen die qua prijs behoorlijk lager zijn. Toen ze binnen waren op beide nog eens gespeeld en toen die Adaci nog een keer. Uiteindelijk die meegenomen naar de diverse repetities en flink uitgeprobeerd en laten uitproberen.
Deze is het ook geworden, hoewel er genoeg collega's waren die hem niet fijn vonden of er niet hun gewenste geluid uit konden krijgen.Voor mij werkt 'ie!

Ik heb tijdens mijn zoektocht vorig jaar ook de Eleganza getest en ook ik vond het een zeer fijne trompet in tegenstelling tot de Referenz......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010 07:40 

Morgen ga ik weer op pad. En ga ik me verder oriënteren op de YTR8335. Hoewel dit een Heavy weight instrument is, waar ik eigenlijk niet na op zoek was, is hij me toch bevallen. Ik denk dat ik nu de 8335LA, 8335RGS en de nieuwe 8335SEU eens ga proberen en hoop daarin verschillen te kunnen ontdekken. Ook de Schilke B1 en Adams trompet zijn na een weekendje centjes tellen nog niet afgeschreven. Wordt vervolgd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010 08:32 

Ik heb best een aantal verschillende trompetten in mijn handen gehad, maar ik zweer inmiddels bij Hub van Laar. Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen! Dit topic blijf ik even volgen :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 19:32 

Vandaag weer op pad geweest. Eerst naar Best om daar een Schilke B1L, Yamaha 8335RGS & 8335SEU te proberen. De Schilke was een occasion. Deze viel al snel af omdat hij te zacht van klank was. Dit kwam duidelijk door de beker die erop zat. Vraag me alleen niet welke het was. De keuze tussen de SEU en RGS was ook redelijk snel gemaakt. De RGS is een duidelijk meer een jazz/lead trompet. De SEU is meer gericht op de meer klassieke trompettist. Veel ronder van toon.
Daarna door gereden naar Adams om de Adams Sterling zilver trompet, een normale Schilke B1 en de YTR8335SEU met elkaar te vergelijken. Hier kwam ik wederom voor een moeilijke keus te staan. De relatief gunstig geprijsde Yamha was qua klankkleur duidelijk de slechtste. De Schilke en de Adams trompet waren beiden mooi van toon met een lichte voorkeur naar de Adams, voornamelijk bij sterk spel. De Schilke vond ik echter weer soepeler blazen (minder weerstand). Na een tijdje stelde de verkoper voor om ze beiden mee naar huis te nemen en ze daar op mijn gemak uit te proberen. Zo gezegd , zo gedaan. Deze week kan ik ze dus naar hartenlust uit testen. Daarna hoef ik alleen nog maar te kijken of de betere klankkleur het geld waard is t.o.v. de gunstiger geprijsde Yamaha die van het trio toch de fijnst blazende was. Wordt nog steeds vervolgd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur