trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Stomvi ventiel problemen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 21:58 

Citaat:
De oorzaak: je drukt je ventielen niet goed in, dat geef je zelf ook al aan
Remedie: ventielen goed indrukken
En geduld hebben, en niet meteen hysterisch naar de winkel racen

Nou moest ik toch effe lachen . Ik ken geen een muzikant die constant zijn ventielen loodrecht indrukt.

Ik ga toch terug moeten want ik heb nu ondervonden dat de mahler niet echt zo klinkt en speelt als de Elite. Dus ga ik een omruil doen .
Heb jij eigenlijk de master eens getest?

Citaat:
Ik speel al 24 jaar op mijn Getzen Eterna en ik moet zeggen, die ventielen lopen inderdaad als een trein.

Ja, heb ook al Getzen gehad vroeger en inderdaad zijn deze qua ventielen bijna niet te evenaren. Getzen geeft dan ook zo'n garantie maar die hadden ze daar niet anders had ik deze zeker uitgeprobeerd.

We zien morgen wel wat het wordt.

Alvast bedankt voor de respons.

Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 22:31 
Moderator

Roadracer schreef:
Citaat:
De oorzaak: je drukt je ventielen niet goed in, dat geef je zelf ook al aan
Remedie: ventielen goed indrukken
En geduld hebben, en niet meteen hysterisch naar de winkel racen

Nou moest ik toch effe lachen . Ik ken geen een muzikant die constant zijn ventielen loodrecht indrukt.

Ik ga toch terug moeten want ik heb nu ondervonden dat de mahler niet echt zo klinkt en speelt als de Elite. Dus ga ik een omruil doen .
Heb jij eigenlijk de master eens getest?

Citaat:
Ik speel al 24 jaar op mijn Getzen Eterna en ik moet zeggen, die ventielen lopen inderdaad als een trein.

Ja, heb ook al Getzen gehad vroeger en inderdaad zijn deze qua ventielen bijna niet te evenaren. Getzen geeft dan ook zo'n garantie maar die hadden ze daar niet anders had ik deze zeker uitgeprobeerd.

We zien morgen wel wat het wordt.

Alvast bedankt voor de respons.

Je kunt ook proberen om niet te showen met je vibrato, en het met je kaak of je lippen te doen. Dat scheelt al. Je kunt ook kiezen om je ventielen op dezelfde manier in te drukken.
Dan slijten ze in op een constante manier. In plaats van telkens anders.

Maar goed ga maar terug. Ik heb de master getest ja, en die vond ik minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 22:59 

Marnix ,

Het lijkt me dat ik je telkens op je tenen trap wat uiteraard niet mijn bedoeling is.
Ik geef enkel weer wat ik voel en denk over het probleem .
ALs ik het forum overloop ben ik niet de enige die ventielproblemen heeft . Ik zoek enkel een oplossing zonder me verder in problemen te werken. Met tandpasta is een een laatste middel zolang deze nog in garantie is. Ik weet ook niet in hoeverre dit zichtbaar is op het ventiel als je het hoont met de tandpasta.

Als je al 30 jaar een bepaalde manier van spelen hebt wordt het wel moeilijk om dit nog te veranderen.
Vibrato doe ik voor 99% met de mond maar als het dan eens voorvalt met de hand is het toch niet de bedoeling dat je ventiel blijft haperen.

Nou als het zo'n hekel punt lijkt geef ik het hiermee op en kies ik eieren voor mijn geld en verlaat ik het forum met dit topic.

Nog veel plezier dames en heren

Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2008 07:48 
Moderator

Nou Roadracer

Er worden hier tips gegeven, niet alleen door mij, en die veeg jij van tafel met het non-argument: maar ik speel al 30 jaar zo. En : ventielen horen gewoon goed te lopen.

Dan zijn we snel klaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2008 21:39 

Ben dus terug van Adams en het wil net lukken dat de Master Eb/D ook binnen was.

Nou wat een verschil zeg . Een echte verademing om op te spelen niet alleen blaast dit ongelooflijk makkelijk maar ventielen die lopen als een trein .Nee als een tgv. Dit zijn de beste ventielen die ik al heb gevoeld.

En je mag tegen mij zeggen wat je wil dit verschil is OVERDUIDELIJK .
Ik wil dan ook iedereen uitnodigen die mij voor idioot aanziet om het zelf te testen want ik heb namelijk de Elite picc terug bij om me er nogmaals van te verzekeren dat deze mij beter ligt dan de mahler.
Ook nu blijft het feit dat de ventielen soms hangen vooral na een kwartiertje spelen. Het lijkt net of op het moment dat ze warm lopen ze het fenomeen vertonen.
Misschien is de tandpasta methode een oplossing maar dat doe ik dan wel op een rustig moment.

Dus hierbij nodig U uit om ze zelf te komen uittesten . Niet te lang wachten want na het weekend is de tandpasta aan de beurt.

Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2008 07:04 
Moderator

Roadracer schreef:
Ben dus terug van Adams en het wil net lukken dat de Master Eb/D ook binnen was.

Nou wat een verschil zeg . Een echte verademing om op te spelen niet alleen blaast dit ongelooflijk makkelijk maar ventielen die lopen als een trein .Nee als een tgv. Dit zijn de beste ventielen die ik al heb gevoeld.

En je mag tegen mij zeggen wat je wil dit verschil is OVERDUIDELIJK .
Ik wil dan ook iedereen uitnodigen die mij voor idioot aanziet om het zelf te testen want ik heb namelijk de Elite picc terug bij om me er nogmaals van te verzekeren dat deze mij beter ligt dan de mahler.
Ook nu blijft het feit dat de ventielen soms hangen vooral na een kwartiertje spelen. Het lijkt net of op het moment dat ze warm lopen ze het fenomeen vertonen.
Misschien is de tandpasta methode een oplossing maar dat doe ik dan wel op een rustig moment.

Dus hierbij nodig U uit om ze zelf te komen uittesten . Niet te lang wachten want na het weekend is de tandpasta aan de beurt.

succes ermee

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur