trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach, Kanstul of Schilke
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 13:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 20:22 

Misschien dat alleen Amsterdamse trompettisten lekker op die van Laar c trompetten kunnen spelen. Drie goede vrienden/collega's van mij zijn, met mij, al zeer tevreden over het instrument tot nu toe. Voordeel is, dat íe alleen nog maar beter gaat worden. Joepie de poepie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 20:25 

Trompetlover, ben je wel eens bij Hub van Laar geweest, of heb je wel eens op een goede Van Laar gespeeld? Ben erg benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 20:39 

Dat enthousiasme valt mee kan ik je vertellen,over jouw kan ik niet oordelen...natuurlijk is het voor enkelen geschikt genoeg.. De anderen zijn het er over eens dat hij eindprodukt er nog niet is.<br>Hopelijk komt dat.<br>ik kraak het niet af.. maar geweldig zijn ze nog niet.<p>Edited by: trompetlover

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2001 20:40 

Ja & ja.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2001 09:44 

Als "kenner" wil ik toch even reageren op een aantal van jullie vragen.<br>handgemaakt ?! alle koperenblaasinstrumenten in de wereld worden met de handgemaakt. Alleen diverse onderdelen kunnen machinaal of handmatig worden gemaakt.<br>Het is altijd een gevecht tussen kosten ? en kwaliteit ? bij goedkopere trompetten worden de bekers vaak geperst ? op een mal geforceerd vaak door een machine. Dit gaat super snel maar hierdoor wordt de structuur van het materiaal anders, dan wanneer de beker met de hand geklopt wordt.(dit geldt ook voor andere onderdelen.)<br>Verder is de keuze van het materiaal naar mijn mening een belangrijke factor. Messing in Duitsland is anders dan in Japan of Amerika, zelfs verschillende producties matriaal uit de zelfde fabriek kunnen anders zijn. (erts, vervuiling, warmte enz...)<br>Ik verdenk ook zelf een merk als Bach dat die hun eigen messning laten maken, een kostbaar geintje maar het waarborgt een zekere kwaliteit.<br>Als reparateur deuk ik met plezier een bach uit dan bv. een Jupiter.<br>Maar wat is nu het verschil tussen de verschillende bouwers ?!Bach, van Laar, First Brass, enz...<br>1) het concept - al moet je als bouwer binnen de natuurkundige marges blijven. Bouwers die proberen het "anders" te doen zetten zich duidelijk af van het conventionele (bv. Monnete)<br>Het concept van een merk bepaalt uiteindelijk of het voor jouw de juiste trompet is.Pas het concept niet bij jouw dan probeer je in een goed gesoorteerde winkel een ander.<br>2) de werkwijze - uit zich in kwaliteit zowel muzikaal als duurzaamheid.<br>Alles wat geperst wordt (bochtjes, beker, leadpipe enz) is per definitie van een mindere kwaliteit.<br>Topbouwers zijn. o.a. Yamamah (profi, Bach, Calicchio<br>Perstrompetten o.a. Jupiter, Kanstul, Yamaha(student), Amati, Kuhl, enz.<p>Ga niet af van de mening van andere maar probeer ze allemaal zelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2001 10:34 

Bedankt Marcel voor je wijze woorden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2001 12:19 

Kijk, eindelijk een antwoord van iemand die er echt verstand van heeft!! Gelukkig het verlossende woord van iemand die met beide benen in de praktijk staat van instrumenten-constructie!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur