trompet.nl > forum > Toon onderwerp - KING Super 20??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vespa!
BerichtGeplaatst: 29 jun 2007 13:16 

Wat ik zo bijzonder aan van Laar vind? Ik ben eens met m'n toetervriendje -de huidige eigenaar van mijn oude Super 20 overigens- naar van Laar afgereisd. Hub is een innemende persoonlijkheid die iets doet wat in Duitsland heel gewoon is, nl. in z'n eentje trompetten en bugels bouwen. Als liefhebber van handwerk vind ik dat helemaal te gek!
En dat niet alleen, zijn trompetten zijn ook nog 's hele goede instrumenten, gemaakt van de beste materialen: Ventielen van Bauwerfeind, niet rottende leadpipes noem maar op.
We mochten overal aanzitten zonder dat Hub ons op de vingers keek, ook dat is een pré.
De reden dat we niet met het winkelwagentje vol zijn afgetaaid is dat we al een toeter hadden die ons beviel. Kan Hub heel goed mee omgaan. En da's weer een tweede pré.
Als je naast je vintage King een moderne toeter wilt aanschaffen die goed mengt in de sectie zou ik zeker eens bij Hub van Laar langsgaan, maar als je dan toch aan het km. maken bent moet je zeker langs Rosmalen terug rijden want Brassimport heeft ook veel lekkers in zijn assortiment.........

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jul 2007 13:25 

Zaterdag was dan uiteindelijk de onderhoudsbeurt..
Na 37 euro betaald te hebben is mij ten gehore gekomen dat het inderdaad een koopje was... Erg blij om.. Verder was hij in prima conditie en was er alleen wat klein onderhoud geweest..
Ik heb het nogmaals gevraagd van de ventielen, want die blijven nog steeds "plakken".. Het was van 54 jaar spelen, dat ze ingesleten waren.. Nu moet ik dus mijn handenzetting anders doen om goed erop te kunnen spelen.. Ook niet zo'n probleem, want zo lang speel ik nog niet, maar ik moet wel zeggen dat ik toch nog niet de goede grip te pakken heb.. Het lijkt als ik hem wat schijn richting mijn hand hou het beter gaat, maar ook hier niet in alle gevallen.. Hmmm.. Iemand een idee? Misschien andere reperateur? Want is er nog wel iets aan te doen? (Heel licht spelen ging sowieso het beste, maar das niet altijd even makkelijk...)

Okee, nou je legt het uit als inderdaad een must om naar toe te gaan.. Zal ik dan ook zeker doen.. En ja, naar Hans ga ik zeker nog een keer..

De foto's komen nog..

Profiel  

Berichttitel: Toneking de Luxe
BerichtGeplaatst: 13 apr 2008 11:36 

[list=]Afbeelding
[/list]

Kijk, Zo ziet een King Super 20 'made in Germany' eruit. Alleen dan heet ie Julius Keilwerth model Toneking de Luxe.
Hoe oud dit instrument is weet ik niet, ik schat ergens midden jaren 60. 't serienummer is 13898 dus wie het weet mag het zeggen!

Het is een bijna 100% copie, zelfs het binnenwerk van de ventielen is gelijk, alleen is de boring van dit instrument veel kleiner en heeft de Keilwerth geen slide stop op de derde pomp en heeft de pinkhaak een andere vorm.
Tevens is de diameter van de beker van de Toneking kleiner en heeft de Toneking een aangesoldeerde rand om de beker heen, dit om het geluid toch wat extra body mee te geven. Let ook even op de prachtige gravering op de beker!

Een prachtig gebouwd instrument, géén red rot -uiteraard, 't is geen Schenkelaars :D - allen kan ik er helemaal niks mee; wellicht ben ik het niet gewend om op instrumenten te spelen die zo'n bizar kleine boring hebben.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers van dit forum die zo'n instrument bezitten.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur