Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
JeroenJongeling
|
Berichttitel: Geplaatst: 01 dec 2002 12:59 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34 Berichten: 863 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Welke modificaties?
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: modificatie Geplaatst: 01 dec 2002 15:16 |
|
|
|
Adams heeft een procede ontwikkelt, waarbij ze dmv invriezen bepaalde storende spanningen zoals bijv. bij lasnaden kunnen verbeteren. Dit zorgt ervoor dat de trompet (of ieder ander koperinstrument) meer open klinkt. Bij mijn trompet was dat al gedaan voordat ik hem kocht (deze Bach is werkelijk zeer goed, door verschillende collega's beaamt), maar bij andere collega's, die dezelfde behandeling hebben laten doen,zijn ook erg enthousiast. Ik ken zowieso 4 collega's (Ray Bruinsma, Peter van Soest, Harry Sevenstern, Erik van der Weerd) die dit bij hun "oude" trompet hebben laten doen en zij merken ook echt veel verschil. Een andere collega heeft ook zoiets bij Pfeiffer laten doen maar hij en ik merken geen verschil. Deze methode koste mij toen fl.500,- en zal du nu wel Euro. 250,- kosten. Echt aan te bevelen als je niet tevreden bent met de klank, of als ie tegen houd.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: modificatie Geplaatst: 01 dec 2002 15:19 |
|
|
|
Adams heeft een procede ontwikkelt, waarbij ze dmv invriezen bepaalde storende spanningen zoals bijv. bij lasnaden kunnen verbeteren. Dit zorgt ervoor dat de trompet (of ieder ander koperinstrument) meer open klinkt. Bij mijn trompet was dat al gedaan voordat ik hem kocht (deze Bach is werkelijk zeer goed, door verschillende collega's beaamt), maar bij andere collega's, die dezelfde behandeling hebben laten doen,zijn ook erg enthousiast. Ik ken zowieso 4 collega's (Ray Bruinsma, Peter van Soest, Harry Sevenstern, Erik van der Weerd) die dit bij hun "oude" trompet hebben laten doen en zij merken ook echt veel verschil. Een andere collega heeft ook zoiets bij Pfeiffer laten doen maar hij en ik merken geen verschil. Deze methode koste mij toen fl.500,- en zal du nu wel Euro. 250,- kosten. Echt aan te bevelen als je niet tevreden bent met de klank, of als ie tegen houd.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
rproost
|
Berichttitel: Geplaatst: 01 dec 2002 16:09 |
|
Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06 Berichten: 344 Woonplaats: Zutphen
|
|
Flip Oakes antwoord,
> Somebody on my favorite trumnpetforum says that the WT trumpet is a Kanstul 1500
> with a Callichio bell. It would be fun to hear your opinion about it.
Well it's not...... Not much more to say....
All The Best,
Flip Oakes
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gregor
|
Berichttitel: Calicchio Geplaatst: 01 dec 2002 16:19 |
|
Geregistreerd: 19 maart 2002 17:11 Berichten: 32 Woonplaats: Enschede
|
Heej Jaws,
ik ben opzoek naar een calicchio trompet. Als je er toch weinig mee doet  heb ik wel interesse,
Gregor
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
rproost
|
Berichttitel: Geplaatst: 01 dec 2002 16:29 |
|
Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06 Berichten: 344 Woonplaats: Zutphen
|
|
Zeg Hans, waar kan je zo'n Wild Thing proberen dan? Voor zover ik weet verkoop Flip Oakes ze alleen zelf..
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
JeroenJongeling
|
Berichttitel: Geplaatst: 01 dec 2002 16:43 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34 Berichten: 863 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Oh, je toeter laten invriezen. In dat procede zie ik geen heil, maar andere mensen mogen dat van mij gerust doen met hun instrument(en). Ik heb begrepen dat je instrument daar ook minder van kan gaan spelen, dus waarom zou je het risico nemen?
P.S.:Ik heb niks tegen mensen die hun toeter(s) wel hebben laten invriezen en daar heilig in geloven, dus please geen oorlogs verklaringen aan mijn adres. Ik vind het niks, met de nadruk op IK!
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
MagnumHorn
|
Berichttitel: Re: Calicchio Geplaatst: 01 dec 2002 21:53 |
|
Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28 Berichten: 600 Woonplaats: 't Gooi
|
Gregor schreef: Heej Jaws, ik ben opzoek naar een calicchio trompet. Als je er toch weinig mee doet  heb ik wel interesse, Gregor
Gregor: een collega trompettist biedt momenteel zijn Callichio koop aan
(Hij heeft zelf een Connstellation op het oog; Mafkees, maar ja...)
Als je echt geinteresseerd bent, mail me dan even; krijg je z'n adres.

|
|
| Omhoog |
|
 |