Citaat:
Ik heb op gelakt en ongelakt geblazen. Ongelakt klonk nauwelijks iets helderder.Het MOEST helderder klinken.Zit zoiets op een gegeven moment tussen je oren? Het MOET zo zijn, want Pietje,Jantje en Dirkje enz. zeggen het ook.Dus MOET het wel zo zijn,dat ik het ook hoor,anders tel ik niet meer mee.
Als je zelf het idee hebt,dat je topsolist bent en je trompet ongelakt iets helderder klinkt,
dan is dat oke.In een band,orkest e.d.speelt het geen rol. Volgens mij is het een modegril. Dikwijls is het toch zo,dat men er na het ontlakken weer een blanke vernis over spuit of je moet met witte handschoenen spelen.
Staat toch ook lekker.Eenieder in de band,harmonie en fanfare met witte handschoenen.
Vergeet vooral niet een paar kleine deukjes in het instrument te maken.
Waar gaat het eigenlijk over. Voor je het weet betaal je ongelakt een hogere prijs voor je toeter,omdat hij niet in het regulaire patroon valt.
Vr.groeten
Antoni
antoni als het allemaal geen verschil maakt waarom bestaat de keuze dan?
in verschillende topics over instrumenten hebben meerdere leden al gezegd dat ze weldegelijk verschil merkten tss gelakt en ongelakt, verguld en verzilverd...
ook op andere forums delen mensen gelijkaardige meningen over de gebruikte afwerkingen en materialen... dus ik denk niet dat ze het zo horen omdat een of ander 'kenner' hen zegt dat het zo zou moeten klinken...
als het een modegril is dan is het er toch een die al zo'n 100 jaar meegaat. aangezien al sinds jaar en dag verschillende materialen en afwerkingen gebruikt worden.
ik heb zelf ook ongelakte toeters en witten handschoenen hoeven niet echt hoor... dan doe je beter wat stoerder zoals louis of dizzy en gebruik je een doekje