trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Goedkope trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Goedkope trompetten
BerichtGeplaatst: 05 sep 2013 07:53 

Wat vinden jullie hiervan?
Yamaha YTR-2435 C/B-Trompete

Speel Bes nu 2,5 jaar op Yamaha Xeno en dat bevalt prima. Kwaliteit daarvan is ook super :-)

Uiteraard is dit meer een studentmodel en zal het minder goed spelen, maar ben er dan wel van overtuigd dat het niet binnen een week vastgeroest zit en Yamaha heeft C trompet bouwervaring. Of denk ik nu fout?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2013 09:16 

De 2435 is een beetje een exoot hier, nog nooit een gezien.
De studentmodellen van Yamaha spelen beter dan je denkt. Zelf heb ik een tijdje geleden een 2310 cornet gekocht en die speelt uitzonderlijk goed (hoewel de beker ZO groot is dat ik me afvraag hoe een echte beginner die vol gaat blazen). Ik gebruik hem eigenlijk in de plaats van mijn Conn's 36A en 80A, dat zegt wel wat. Ik zou hem zonder bedenkingen in een orkest kunnen gebruiken.
Je merkt wel dat ze een beetje gehaast in elkaar gezet worden. Je moet even flink de leadpipe en de bekerbocht proberen uit elkaar te trekken (niet TE hard natuurlijk) om de soldeerverbindingen te testen. Dat is een beetje het zwakke punt.
De ventielen vd student series zijn nickel plated en heel sterk en tight. Volgens mij houden die het jaren uit. Ze zijn wel wat minder subtiel dan die vd duurdere series, een beetje bonkiger zeg maar.
C/Bes combinaties hebben een beetje de naam bruikbaar te zijn in C maar veel minder in Bes door intonatieproblemen.

Nog iets over vorige posts: heel veel Couesnon trompetten die worden aangeboden zijn erg oud en daarmee vaak erg gammel. In de vijftiger jaren hebben ze een C-trompet gemaakt die in ieder geval goed gebouwd was, heb er ooit eentje in mijn handen gehad, echte trompet.
Over de Courtois Gaudet ben ik wat positiever dan Marnix, vind het wel aardige toeters maar je moet ze idd eerst proberen voor je er een koopt, ze kunnen heel goed kapot.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2013 11:16 

Heb een goede Bes, dus zou kopen voor de C feature.
Nogmaals voor de heb, voor erbij, af en toe wat spelen, makkelijk deuntjes in C mee kunnen spelen. Spul downloaden voor trompet in C voor de leuk (je kunt wel omschrijven, maar dat blijft toch altijd liggen). Maar als hij heel is, beetje fatsoenlijk speelt en stemt en de ventielen goed zijn, ben ik denk ik al heel gauw tevreden.

Trouwens, mijn olds cornetje bevalt ook prima :D Heeft afgelopen zaterdag zijn eerste concert gehad :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2013 13:40 
Moderator

Als het echt alleen daarom gaat, maakt het inderdaad niet veel uit.
Maar ja, weet je 100% zeker dat je nooit eens in groepsverband het ding gaat gebruiken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2013 13:48 

Daar zit natuurlijk ook wat in. Maar dat is ook de reden dat ik niet ga voor de goedkope chinees, maar een redelijk tweedehands instrument (zoals jullie me hebben aangeraden). In groepsverband geldt natuurlijk dat er een beetje geluid uit moet komen en dat het allemaal een beetje stemt. Die voorwaarden heb ik dan dus ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2013 16:20 

tja, voordat je het weet zit je in iets als het helders kamerorkest te spelen, of in een operette orkest, juist daarvoor heb ik ooit een Bach-C gekocht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2013 17:10 

Ik zit een beetje in dubio. Ik vind het zonde om iets "duurs" te kopen en dan vervolgens nooit te gebruiken. Maar inderdaad voor je het weet en met mijn fanatiekheid. We zoeken rustig verder :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2013 10:51 

saniejjj schreef:
Ik zit een beetje in dubio. Ik vind het zonde om iets "duurs" te kopen en dan vervolgens nooit te gebruiken. Maar inderdaad voor je het weet en met mijn fanatiekheid. We zoeken rustig verder :wink:

Iets dat "duur" is (en wat je tweedehands koopt) zal zijn waarde niet zo snel verliezen. Van een goedkope trompet kom je niet zo makkelijk af en zal je wat meer geld toe moeten leggen bij de verkoop.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur