trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams vs Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 46  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar
BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 11:54 

Kees de Leeuw schreef:
Wat iemand ook roept over een trompet, dat zegt weinig over hoe je het zelf zult ervaren. Als ik de afgelopen 40 jaar iets heb geleerd is dat reclame en wat anderen roepen weinig zegt over wat mij zal bevallen.

Jawel, maar 't kan wèl je interese prikkelen en je zoektocht -zo die er is- een bepaalde kant op sturen.
Daarom moeten we vooral doorgaan met 't in 't zonnetje zetten van onze lievelingstoeter(s). In 't zonnetje zetten is overigens iets anders dan platte reklame bezigen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 12:04 
Moderator

Ik een zeurpiet???

Feit: ik ben tevreden met een simpele Stomvi als dienstinstrument. Meer dan tevreden zelfs. Hoef niet telkens terug om toch nog een klein aanpassingkje te laten doen, want het instrument functioneert uitstekend. Super gewoon!
Feit: ik ben tevreden met een simpele, afgetrapte Schilke als eigen instrument. Kostte 600 euro. Kreeg ik twee weken mee op zicht, om te kijken of het wat voor me was. Dat is nog eens service. Een instrument uitzoeken, en dan ook nog 2 weken mee mogen nemen om te testen. Die service krijg je bij Unisono, in Kerkdriel, en ook bij Dal Segno in Sliedrecht.

Ik kan me herinneren dat er hier mensen waren die constant op en neer gingen naar van Laar. Ofwel voor het nieuwste model (terwijl het het vorige model nog niet een jaar oud was, en al niet meer aan de eisen voldeed) ofwel voor nog eens een reeks aanpassingen. (Zaken, die voor mij niet aan de orde zijn, want ik ben 100% tevreden met mijn arsenaal).
Wie zeurt er dan? En ga me nu niet vertellen dat de instrumenten die jij hebt ingeruild, zo fantastisch waren. Want als dat zo was, had je ze wel gehouden. Ze voldeden gewoon niet.

Ik heb niet alle posts van Trent Austin gelezen, dus ik kan eroverheen gekeken hebben, maar:
1) ik heb Trent Austin nog nooit negatief horen praten over merken die hij niet verkocht.
2) Ik heb Trent Austin nog geen mening horen geven over een instrument waar hij geen ervaring mee had. Jou wel, by the way.
3) Ik heb Trent Austin nooit opmerkingen zien posten, die anderen griefden. Jou wel. En sterker nog: jij stelde dat je met dat feit helemaal niks kon.

Dus nee. Het ligt niet aan mij alleen.
Ik ben niet de enige die je een spiegel probeerde voor te houden, Erik. Roel probeerde het, Bert Kremer probeerde het, en laatst Edo Masseurs.
Je kunt het wel allemaal op anderen afschuiven, maar zo werkt het in de wereld niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 12:16 

Kort lontje Marnix? Ik zette er niet voor niets een smiley bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 12:35 
Moderator

Helemaal eens, Marnix, ik ken trompettisten, op het forum maar ook in mijn omgeving, die zich er toch wel aan storen dat indien ze een goeie 3 mille hebben uitgegeven voor een bepaald type Van Laar, na een half jaartje moeten lezen dat er weer een betere versie op de markt is gebracht, die nog beter slot, of een nog beter rendement heeft etc etc. " had ik nou maar nog een half jaartje gewacht" hoor je dan.
Ik ga al aardig aantal jaartjes mee en heb al heeeel veel toeters in mijn handen gehad. Ik ben uiteindelijk op een Eclipse MR uitgekomen. Hij geeft mij, op mijn niveau, het meeste rendement die ik op de diverse aspecten verwacht.
De Adam's heb ik nog niet kunnen proberen,dat hoop ik volgende week eens met veel plezier te kunnen doen.
Ik heb Schilke gespeeld, Bach, Yammie, Taylor, Feniks enz enz. Echter geen Van Laar. Maar ben uiteraard wel in Margraten geweest en heb verschillende types kunnen vergelijken met mijn, toen nog, Feniks. Het zij nogmaals gezegd, er waren er bij waar ik ontzettend blij zou zijn geweest als ik geen Feniks had gehad, maar bij mij ( nadruk maar weer op mij) de Feniks niet konden verslaan.
Zo ook niet de van Laar's waar een aantal collega's van me op speelt.
Uiteindelijk is dat met de Eclipse wel gelukt. Voor mij de beste trompet die
ik tot nu toe in mijn handen heb gehad.

Heeft natuurlijk alles met mij zelf te maken, mijn
embouchure/lipspanning/ademsteun in combinatie met de eigenschappen zoals o.a. de weerstand van de Eclipse,dat werkt blijkbaar het best. En naar mijn
oordeel geldt dit voot iedereen, dus ook voor Erik: er bestaat geen beste
trompet, er bestaat een ideaal koppel /combinatie blazer/instrument. Het merk dat de ideale combinatie met de blazer vormt is voor iedereen anders.
Schieten maar, ik heb eem kogelvij vest aan. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 12:59 

Dat er steeds nieuwe producten uitkomen is alleen maar goed voor iedereen. Als je eraan stoort dat er na een half jaar weer nieuwe modellen op de markt komen denk je wat mij betreft een beetje bekrompen. Er komt van alles steeds wat nieuws op de markt, kijk maar naar de hele electronica markt wat er voor nieuws elk jaar uit komt. Bakken vol geld worden er per jaar uitgegeven aan de nieuwste iPhones en iPads of aan hun concurrenten.

Maar dat zeggende speel ik ook nog steeds met veel plezier op mijn 3 jaar oude CF en Oiram bugel en die gaan voorlopig ook niet weg. De R2 is ook een blijvertje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 13:21 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Dat er steeds nieuwe producten uitkomen is alleen maar goed voor iedereen. Als je eraan stoort dat er na een half jaar weer nieuwe modellen op de markt komen denk je wat mij betreft een beetje bekrompen. Er komt van alles steeds wat nieuws op de markt, kijk maar naar de hele electronica markt wat er voor nieuws elk jaar uit komt. Bakken vol geld worden er per jaar uitgegeven aan de nieuwste iPhones en iPads of aan hun concurrenten.

Maar dat zeggende speel ik ook nog steeds met veel plezier op mijn 3 jaar oude CF en Oiram bugel en die gaan voorlopig ook niet weg. De R2 is ook een blijvertje.

Dankje, ik zal de boodschap , inzake beetje bekrompen zijn, aan mijn collega's overbrengen. :lol: Ze kunnen wel tegen een stootje.Waarschijnlijk zullen ze
zeggen dat je ontwikkeling iphones / trompetten nou ook weer niet
helemaaaaaal naast elkaar kunt leggen. Daarnaast is iedereen natuurlijk blij dat
we in Nederland boffen met minimaal 2 geweldige trompettenbouwers.

Verder ging mijn post eigenlijk meer over de ideale combinatie (merk) trompet / blazer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 13:33 
Moderator

En dan even terug gaand naar dit topic: waar precies beweert wie dat hij/zij tegen vernieuwing is?
Ik haal dat nergens uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 13:50 

diederik schreef:
Verder ging mijn post eigenlijk meer over de ideale combinatie (merk) trompet / blazer.

Dat verhaal ben ik het ook wel mee eens. Daarbij vond ik die Eclipse MR ook erg goed spelen destijds dus ik snap je keuze wel. Gisteren stond een leerling van Ruud naast me op een MR met een large boring. Die klonk er ook goed op.

Ik hoorde wel verontruste berichten over Eclipse dat ze weg zijn uit hun grote werkplaats in Londen en i.p.v. met zijn vieren nog maar met zijn tweeën werken in een tuinhuisje van Lee. Dat is wel jammer!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 46  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur