Reacties genoeg .
Laat ik eerst even zeggen dat ik bij thuiskomst de trompet direct een wasbeurt geef.
Alles uit elkaar en met de daarvoor dienende borsteltjes erdoor ga met een druppel zacht afwasmiddel . Vanuit het fabriek blijven er toch resten achter tijdens de aanmaak van een instrument.
Dan alles goed afspoelen onder lopend water en dan alles smeren en olieën en terug in elkaar .
Dit doe ik in de eerste maanden bijna wekelijks . Zeker de ventielen laten in het begin residu achter van het op en neer bewegen.
ELke keer worden de ventielen gekuist en geolied bij gebruik.
Wat kan je dan nog meer doen zou ik zo zeggen . Dit paste ik al toe vanaf mijn eerste trompet en heb nooit ( buiten 1 trompet) last gehad van slechtlopende ventielen.
Nogmaals vind ik dat er een duidelijk verschil bestaat tussen inslijten van ventielen en de gebruikelijke inlooptijd en het hangen van een ventiel.
Heb al 5 verschillende soorten olie getest en met de een lopen ze wat soepeler als de rest maar toch blijft het hangen bestaan.
Ik vraag me echt af of het polijsten met tandpasta een oplossing gaat bieden.
Wat me eigenlijk laat twijfelen is dat ik nu nog in de eerste week zit van aankoop en dat in belgie je 7 dagen tijd hebt om terug te komen op een aankoop .
Stel dat ik verder doe met de trompet en het probleem blijft na een halfjaar nog bestaan of wordt erger .
Dan heb ik natuurlijk nog de 2 jarige garantie maar dat is dan ook weer aanklooien . Trompet naar fabriek sturen en hopen dat het wordt opgelost .
Ik zou eigenlijk net dezelfde trompet willen testen en dan kan je een beter vergelijk maken.
En geloof me vrij naar verschillende winkel rennen is echt niet mijn ding.
Citaat:
Ik geloof eerlijk gezegt niet zo in ventielen schuin enz. indrukken: De tweedehands toeters (o.a. Bach, Courtois, Getzen, King, Selmer, Keilwerth) die ik al dan niet meer in mijn bezit heb hebben nooit problemen gehad met hangende ventielen. Weet jij veel hoe de vorige eigenaren de ventielne indrukten?
Dat is nu net het probleem . Je drukt toch niet je ventielen loodrecht in maar daar wringt het schoentje. Als ik de ventielen netjes indruk gaan ze zonder problemen . Oefen ik ietwat zijwaarste druk uit door bijvoorbeeld vibrato of iets schuin druk ( met platte vingers speel) hangen 2 en 3 ( niet traag naar boven maar echt hangen).
De eerste en vierde hebben hier totaal geen last van .
Wat is dan de oorzaak en bestaat er een remedie ?
In ieder geval ga ik morgen terug en even horen wat ze bij Adams te zeggen hebben.