Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: robijntje..... Geplaatst: 28 apr 2008 10:55 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Hans, de man van Brassimport heeft -geloof ik- de vaatwasmethode op dit forum geintroduceerd. Hij is de man die ons kan vertellen wat voor wasmiddel hij erbij gooit.
Want met alleen heet water lijkt me de moeite niet.......
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 apr 2008 11:26 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
Ik doe dat regelmatig, maar alleen met vezilverde en vergulde instrumenten. Gelakte kunnen er ook in als je ze toch al kaal wilde halen
Ik maar eerst de binnenkant van de buizen schoon met een trekveer, en dan leg ik ze in losse onderdelen in de vaatwasser. De stembuis en buizen van 1e, 2e en 3e ventiel kunnen mooi over de pinnetjes van de borden in het onderste rek (soms moet je die pinnen een beetje bijbuigen maar da's geen probleem).
Ik doe er wel gewoon een tablet bij, een trompet is niet van papier. M'n glazen kunnen er ook tegen dus waarom een trompet niet? Het enige wat wel belangrijk is, is de temperatuur. Kies een programma dat niet boven de 50'C komt, maar elke vaatwasser heeft wel een 40'C spaarprogramma dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Ik heb het overigens niet zelf verzonnen, ik kreeg de tip van Jelle Schouten dus bij klachten moet je niet bij mij zijn 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 apr 2008 17:05 |
|
|
Ik had het niet beter kunnen zeggen Hans, dit is ook de manier waarop ik het heb gedaan.
Ook ik sta niet voor de gevolgen in
Ik heb de tip gekregen van een aantal trompettisten uit een defensie orkest. 
_________________ Yamaha Xeno 8335RGS. Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978). Bob Reeves 43M, 43C JK 1.5 C Bugel Thomann DennisWick 2bfl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 04 mei 2008 18:46 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Hij is terug van een beurt.
De custom leadpipe is door Hub van Laar gemaakt. Het is zijn uitvoering van de Malone pijp waar ik al eerder ervaring mee had. Er zit een standaard Malone stempomp op.
De steun tussen de eerste pomp en beker is verwijderd, waardoor het instrument makkelijker speelt en intoneert. De midden D en F in de balk stemmen nu goed.
Er zit een triggerstop op de 3e pomp ( Bach heeft die om de een of andere reden niet bij alle C trompetten erop gezet ). De deuken uit de 3e pomp zijn allemaal weg. Ook alle andere deuken zijn weggehaald.
Verder heeft Hub het ding helemaal schoon gemaakt ( was geen overbodige luxe, zei hij )
Ook heeft Hub de reciever aangepast op het mondstuk wat ik gebruik: GR.
De steunen tussen beker en leadpipe zijn verplaatst, waardoor het instrument beter aanspreekt.
Ik moet hierbij eerlijk aangeven, dit instrument was bij aanschaf een risico, en heb er maar een paar uur op gespeeld, voor ik hem naar Hub bracht voor een revisie. Maar na een aantal uren spelen is dit een beter instrument in alle facetten dan de 239 Malone.
De 239 diende deels als donor ( de stempomp van Malone die erop zit, zit nu op de 229 ), deels als voorbeeld voor mezelf. Verder zal ik weinig meer omkijken naar de 239 ( wellicht dat ik hem verkoop, of dat ik er nog onderdelen vanaf haal ).
Het natuurlijke geluid van het instrument is iets anders geworden, maar dat kan ook bijna niet anders, na een dergelijke ingreep. Maar dat is een kwestie van wennen aan een heel ander instrument. Ik kan er veel kanten mee op.
Foto's staan op mijn hyves, en die is niet bepaald geneigd om te linken, dus helaas
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
harpje
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 mei 2008 21:01 |
|
Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55 Berichten: 916 Woonplaats: hilversum
|
marnix schreef: Hij is terug van een beurt.
Het natuurlijke geluid van het instrument is iets anders geworden, maar dat kan ook bijna niet anders, na een dergelijke ingreep. Maar dat is een kwestie van wennen aan een heel ander instrument. Ik kan er veel kanten mee op.
Foto's staan op mijn hyves, en die is niet bepaald geneigd om te linken, dus helaas
Je kunt jezelf dus nog wel vinden in het nieuwe geluid? Is hij warmer of juist scherper geworden? Beschrijf eens.
_________________ jammerhout, blaaesen en ssuichgen
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 mei 2008 21:21 |
|
 |
| Moderator |
|
harpje schreef: marnix schreef: Hij is terug van een beurt.
Foto's staan op mijn hyves, en die is niet bepaald geneigd om te linken, dus helaas Je kunt jezelf dus nog wel vinden in het nieuwe geluid? Is hij warmer of juist scherper geworden? Beschrijf eens.
Ja, ik kan dat dus niet heel erg goed omschrijven, omdat ik de trompet maar 1 dag echt heb kunnen bespelen voor ik hem liet reviseren. Maar het geluid heeft meer karakter, en diepte mee gekregen, bovenop het massievere die hij al had.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
baszz
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 mei 2008 21:26 |
|
|
He Mac, dat klinkt vet zo te lezen  ben benieuwd!!
_________________ Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
harpje
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 mei 2008 14:33 |
|
Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55 Berichten: 916 Woonplaats: hilversum
|
marnix schreef: harpje schreef: marnix schreef: Hij is terug van een beurt.
Foto's staan op mijn hyves, en die is niet bepaald geneigd om te linken, dus helaas Je kunt jezelf dus nog wel vinden in het nieuwe geluid? Is hij warmer of juist scherper geworden? Beschrijf eens. Ja, ik kan dat dus niet heel erg goed omschrijven, omdat ik de trompet maar 1 dag echt heb kunnen bespelen voor ik hem liet reviseren. Maar het geluid heeft meer karakter, en diepte mee gekregen, bovenop het massievere die hij al had.
Dus als ik het goed begrijp heb je hem eigenlijk niet zozeer om de sound gekocht als om het type?
_________________ jammerhout, blaaesen en ssuichgen
|
|
| Omhoog |
|
 |