trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha YTR 2335
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 20:19 

Pier met de toeter schreef:
Hmm ik krijg wat meer tegenstand dan ik verwachtte, ik zal me wat toelichten.

@Bas: nee, ik ben geen testtrompettist bij Yamaha EN en ik heb ook niet alle cd's van Bobby Shew, maar ik ben gewoon niet zo weg van het geluid van Yamaha. Op alle andere vlakken (stemming, aanspraak, bereik, etc) vind ik ze heel goed, maar ik vind ze gewoon te metalig klinken.
Ik vind mezelf geen saai persoon en ik heb mijn best gedaan om mooi te spelen, maar ik vind het net niks. Ik heb op een 4335 en op een Xeno gespeeld, maar... tja... nee, het was het niet.

@erikveldkamp: Natuurlijk heb het niet direct over toeters van 3000 euro, voor die prijs moet er al bijna geluid uit komen als je er naar kijkt... :wink:

Jongens, nou niet boos worden op me :) , maar ik zal waarschijnlijk nooit gecharmeerd worden van Yamaha trompetten.

ik ben het op zich wel met je eens, maar die nieuwe artist modellen, daar kunnen veel andere bouwers een puntje aan zuigen...DIe zijn gewoon gruwelijk goed 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 20:23 

Ik weet wel wat je bedoelt hoor, ik vind persoonlijk de Yamaha Xeno's ook wat sterieler klinken dan Bachs of Schilkes e.d. Maar daarnaast moet ik ook toegeven dat ik de Yamaha artists er wel goed op vind klinken, ook op de oudere modellen. Dat heeft natuurlijk te maken met dat de toeter uiteindelijk niet jouw geluid bepaald, gelukkig maar.

De nieuwe Yamaha modellen vind ik wel erg goed spelen en klinken. Blijkbaar vond Yamaha ook dat er nog wel wat aan verbeterd kon worden. Dat lees je ook wel in de commentaren van de Yamaha artiesten, dat de klank een beetje saai was. Vandaar die nieuwe Artist Model serie.

(In de volgende Sonic komt geloof ik een testverslag van de nieuwe C-trompet van Yamaha met veel informatie over de nieuwe ontwikkelingen.)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 21:05 

Yamaha heeft nu echt de aanval op Bach ingezet lijkt het. Het leuke darvan is dat Bach nu ook gereageerd heeft met een nieuwe piccolo en een nieuwe C-trompet. Het zou mij niets verwonderen als er binnenkort dan ook een nieuwe Bb van Bach komt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 21:46 

Het zou leuk zijn als er nieuwe Bb van Bach uit zou komen, als ie even goed is als de Bach 197 voor een normale prijs met een normaal uiterlijk dan zou dat erg interessant zijn.

Maar tot nu toe heb ik niets gelezen over een nieuwe Bb, maar dat zegt natuurlijk niets. De nieuwe C en piccolo kwamen ook uit de lucht vallen... :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2006 00:45 

maar feit blijft nog steeds dat je voor het geld van de nieuwe Yammie ook een VB Mt Vernon of New York koopt.
Doen we dan de kopie of het origineel?
:roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2006 11:31 

Als die nieuwe Yamaha beter speelt misschien wel, maar dat specifieke geluid van de Bach Mt. Vernon is iets waar alle trompetbouwers al jaren naar op zoek zijn. De Yamaha zal misschien iets makkelijker aanspreken maar de klankeigenschappen zijn denk ik toch doorslaggevend. Ik ben tot nu toe erg tevreden over mijn Bach Mt. Vernon. Deze trompet heeft een prachtig geluid. Je moet er iets meer voor doen maar dat is het ten volste waard.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2006 11:55 

Hans schreef:
maar feit blijft nog steeds dat je voor het geld van de nieuwe Yammie ook een VB Mt Vernon of New York koopt.
Doen we dan de kopie of het origineel?
:roll:

Ik heb de nieuwe Bb nog niet gespeeld natuurlijk, maar het blijven toch allemaal verschillende toeters. Elke Bach is al verschillend, zeker de NY's. Ik neem wel aan dat de nieuwe Yamaha's beter stemmen bovenin. De C-trompet speelde in elk geval erg goed, maar ik vond de Bach 197 ook erg goed maar niet beter dan mijn HvL B4.

Ik zou denk ik voor de nieuwe toeters gaan, tenzij je een Mt.V of NY vind in zeer goede staat zoals mijn vergulde Mt.V.

Of de nieuwe Kanstul Destino natuurlijk.... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2006 12:07 

Tja, die Kanstul Destino brengt ook wat teweeg daar aan de overkant van die grote plas..... :lol:

Dit zou Doc z'n ideale trompet zijn maar wat ik nu begrijp wordt er al een nieuwe trompet gemaakt als vervanger voor de Destino. De Destino zou "beter" zijn voor klassiek en de nieuwe beter voor het lichtere werk. Volgens mij wil Doc nog even binnenlopen met wat $$$$$$.
En dat de Destino van Kanstul evengoed zal zijn als die van Franz Straub geloof ik al helemaal niet. Rare jongens toch, die Amerikanen..... :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur