trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Lak eraf laten halen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 dec 2005 21:38 

kijk... hub zit echt niet te wachten op instrumenten waarvan de lak moet verwijdert worden... hij is wat duurder voor dergelijke opdrachten... de reden daarvan is volgens mij omdat hij zo al werk genoeg heeft met het op tijd bouwen van de bestelde toeters.
volgens mij ook volledig normaal....

ik heb het van mijn yammie gedaan met schuurpapier... werkt perfect. ook oplosmiddelen werken prima

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 dec 2005 22:48 

tommy schreef:
kijk... hub zit echt niet te wachten op instrumenten waarvan de lak moet verwijdert worden... hij is wat duurder voor dergelijke opdrachten... de reden daarvan is volgens mij omdat hij zo al werk genoeg heeft met het op tijd bouwen van de bestelde toeters.
volgens mij ook volledig normaal....

ik heb het van mijn yammie gedaan met schuurpapier... werkt perfect. ook oplosmiddelen werken prima

Onzin, je moet het dan maar zelf aan Hub vragen wat daarvan de reden is.Je moet niet op de stoel van Hub gaan zitten. Het is krankzinnig duur en daar is geen verontschuldiging voor. Het kan hooguit een misverstand zijn of dat Hub er van uitgaat dat de toeter opnieuw moet worden gelakt of zo iets.De prijs van Euro 75,-- voor alleen kaal maken is een redelijke prijs.Anders even bij anderen informeren Pfeifer misschien?
Of anderen.
Als het genoeg hebben van werk de reden zou zijn,wat ik betwijfel, zou hij zich na verloop van tijd uit de markt prijzen. Misschien op deze site wat minder reclame maken.
Zelf doen is natuurlijk het goedkoopst.Probeer het eerst maar met een koperpoetsmiddel of een polijstmiddel.
daarmee kan je weinig kwaad doen.Met schuurpapier moet je wel heel voorzichtig zijn
Vr.groeten
Antoni 8) 8) 8)

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2005 20:47 

We moeten misschien maar eens aan Sandovalic vragen wat er in de prijs van 150 tot 300 € eigenlijk inbegrepen was voor we allerlei theorieën beginnen te spuien. Ik weet alleszins wel dat Adams het ontlakken van een instrument in hun prijslijst hebben staan, en zij vragen toch ook vlotjes 125€ of meer. Verder begrijp ik je allusie dat Hub Van Laar te veel reclame zou maken op deze site niet goed. Bij mijn weten zijn er heel wat gebruikers die enthousiast zijn over zijn instrumenten op dit forum, en daar is niks mis mee. Het zijn gewoon geweldige toeters, ik heb zelf sinds kort een bugel van hem, en dat is met voorsprong de beste bugel die ik ooit in handen heb gehad, en tegelijkertijd zeker niet de duurste. Zeker in België verdient hij het wel om wat bekender te worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2005 22:00 

Ik mag er vanuit gaan dat iemand die zijn eigen instrumenten verkoopt aan de groten van het hedendaagse trompetspel, kwaliteit levert bij alle werkzaamheden die hij doet. daar twijfel ik niet aan. Het is me in dit topic niet zozeer om de prijsstelling te doen maar meer om de 'gevolgen' van het ontlakken

Ik ga eens een stukje proberen op mijn carnavalstrompet met een polijsmiddel. Kijken wat dat doet. Kan ik het misschien toch zelf.....
Wellicht krijg ik morgen tegen het einde van de dag wel een fotootje hier van de poging.

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel: LAK WEG ERMEE!!!
BerichtGeplaatst: 26 dec 2005 22:04 

Beste Sam,
Zelf vond je de prijs van Euro 150 tot 300 toch ook een beetje hoog,las ik in je commentaar. Nu kom je met een prijslijstgegeven van Euro 125 of meer.Ook dat is nog geen 150 tot 300 Euro.
Ik heb alleen maar beantwoord,dat ik een prijs van Euro 75,-- redelijk vind.Als je mijn e-mail goed had gelezen,dan had je begrepen,dat het geenszins mijn bedoeling is een
instrumentmaker af te kraken.Ik heb alleen maar de aanwijzing gegeven,om nog eens nader te informeren of er misschien het opnieuw lakken van het instrument was inbegrepen. Voor b.v. 300 euro mag je wel iets verwachten. Is dit hoge bedrag alleen voor het ontlakken dan is dat beslist te veel. Dan moet je beslist naar een ander adres
Ik meen dat jezelf je toeter naar genoegen hebt laten ontlakken voor Euro 75. Het is prima,
dat je een bugel naar je zin hebt.Denk echter niet dat het de enige goede bugel in de wereld is Er zijn meer vaklieden die een bugel maken. Orienteer je wat meer,dan kom je daar van zelf achter. Ik dacht niet dat blazers kuddedieren zijn,die achter iemand aanlopen.Er zijn vele goede merken blaasinstrumenten en je mag er zelf een kiezen,die naar je zin is.
Genoeg zo???
Vr.groeten
Antoni 8) 8) 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2005 22:20 

De keuze voor lak, zilver, verguld of niks is een persoonlijke keuze, wat je maar mooi vindt om te zien. 8O
Een ongelakte geeft meestal stinkende handen van het koper de meeste instrumenten hebben dan ook een afwerklaag.
Een lak laag zal het matereaal iets dempen waardoor de trompet warmer klinkt.
Als je de laklaag verwijderd zal hij theoretisch iets helderder gaan klinken, de vraag is of je het verschil ook echt hoort in de praktijk tussen gelakt en ongelakt. :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2005 22:28 

trumpetvos schreef:
Als je de laklaag verwijderd zal hij theoretisch iets helderder gaan klinken, de vraag is of je het verschil ook echt hoort in de praktijk tussen gelakt en ongelakt. :?:

Bij trombones kan ik dat zeker wel horen, bij trompetten (in princiepe hetzelfde soort geluid maar dan kleiner) denk ik het ook. En het zou ook logisch zijn, als je bedenkt dat elk stukje op de toeter wat met trillingen te maken heeft een bepaald effect kan hebben.

Groot verschil? Hoeft niet, maar verschil is er zeker voor en na.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2005 23:16 

trumpetvos schreef:
De keuze voor lak, zilver, verguld of niks is een persoonlijke keuze, wat je maar mooi vindt om te zien. 8O
Een ongelakte geeft meestal stinkende handen van het koper de meeste instrumenten hebben dan ook een afwerklaag.
Een lak laag zal het matereaal iets dempen waardoor de trompet warmer klinkt.

Ik heb op gelakt en ongelakt geblazen. Ongelakt klonk nauwelijks iets helderder.Het MOEST helderder klinken.Zit zoiets op een gegeven moment tussen je oren? Het MOET zo zijn, want Pietje,Jantje en Dirkje enz. zeggen het ook.Dus MOET het wel zo zijn,dat ik het ook hoor,anders tel ik niet meer mee.
Als je zelf het idee hebt,dat je topsolist bent en je trompet ongelakt iets helderder klinkt,
dan is dat oke.In een band,orkest e.d.speelt het geen rol. Volgens mij is het een modegril. Dikwijls is het toch zo,dat men er na het ontlakken weer een blanke vernis over spuit of je moet met witte handschoenen spelen.
Staat toch ook lekker.Eenieder in de band,harmonie en fanfare met witte handschoenen.
Vergeet vooral niet een paar kleine deukjes in het instrument te maken.
Waar gaat het eigenlijk over. Voor je het weet betaal je ongelakt een hogere prijs voor je toeter,omdat hij niet in het regulaire patroon valt.
Vr.groeten
Antoni :roll: :roll: :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur