trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ideale trompet voor dweilorkest
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005 12:32 

ohh, waar zie je die staan dan??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005 12:44 

Jog schreef:
ohh, waar zie je die staan dan??

Ik heb je net ge-pb't.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 01:06 

heb begrepen dat getzen-trompetten voor dit werk geschikt zijn.

zijn er mensen die me meer kunnen vertellen over de 300-serie en de eterna van pakweg 30 jaar oud?

en uiteraard welke ik zou moeten kiezen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 07:58 

Lekker proberen gaan en zelf kiezen, wij kunnen die keuze beter maar niet voor jou maken :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 09:01 

Jog schreef:
heb begrepen dat getzen-trompetten voor dit werk geschikt zijn.

zijn er mensen die me meer kunnen vertellen over de 300-serie en de eterna van pakweg 30 jaar oud?

en uiteraard welke ik zou moeten kiezen :wink:
'

Zelf heb ik lang op een Getzen 300 gespeeld van ongeveer de jaren 80. Is een lekker licht instrument en speelt makkelijk. Is zeker een goede keus voor een dweilband gezien de prijs-kwaliteit verhouding.
Maar ja, het geluid en projectie is natuurlijk niet te vergelijken met bv een 6310z van Yamaha. Maar die is ook een stuk duurder (als je die al 2e hands kunt vinden)
Ik heb voor de 6310 gekozen omdat wij in de dweilband met 22 man staan en ik een instrument wilde waar veel geluid uit komt. En aangezien er bij ons nauwelijks tot geen instrumenten sneuvelen kan ik met een gerust hart een iets duurdere toeter gebruiken. Wij hebben nl meestal een podium met genoeg ruimte om te spelen.

Als je meer projectie wil kun je ook een lead mondstuk erop zetten. Zelf speel ik de laatste tijd gewoon op een 43es van Bob Reeves. Ik dacht jaren dat dit tijdens een avond carnaval dicht zou slaan maar ik kan hier een hele avond zonder problemen op spelen, vijf dagen achter elkaar :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 10:25 

Mooie combinatie Jaws, 6310 met een BR 43es, ik zou niet graag voor je staan als je flink gas gaat geven met deze combinatie.
Wat uithoudingsvermogen betreft hou ik het op een BR ook langer vol dan op andere merken. :)

Wat de Getzen betreft, deze zijn zeker ook geschikt voor dwijlorkesten ze zijn van Amerikaanse makelij die door anderen nog wel eens als schreeuwerig worden bestempeld.
Deze eigenschap komt goed van pas in een dwijlorkest. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2006 11:35 

trumpetvos schreef:
Mooie combinatie Jaws, 6310 met een BR 43es, ik zou niet graag voor je staan als je flink gas gaat geven met deze combinatie.
Wat uithoudingsvermogen betreft hou ik het op een BR ook langer vol dan op andere merken. :)

En toch hoor ik de saxen nooit klagen.... :?
Maar dat komt ook doordat ik niet super hard probeer te spelen. Ik probeer ipv hard en breed iets dunner en verder te spelen. En goed stemmend. Daardoor prik (en dus niet scheur!!!) ik al gemakkkelijk door de band heen. Het klinkt mischien gek maar soms heb ik het idee dat ik tijdens het spelen in de dweilband meer op muzikaliteit let dan in de Bigband of popband. Of het komt doordat het meer moeite kost. Maar juist tijdens die lange dagen met carnaval moet je zuinig zijn op je "ammezuur" Wanneer ik ga scheuren op de BR denk ik dat deze wel dicht zal slaan. En is dat niet het geval dan zullen de saxen op de loop gaan denk ik. :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2006 21:29 

er zijn wel trompetten waar ik een hele carnaval liever niet op zou spelen. Zowel qua geld (schade) als quahoeveelheid lucht en energie die je erin moet steken....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur