Jog schreef:
heb begrepen dat getzen-trompetten voor dit werk geschikt zijn.
zijn er mensen die me meer kunnen vertellen over de 300-serie en de eterna van pakweg 30 jaar oud?
en uiteraard welke ik zou moeten kiezen

'
Zelf heb ik lang op een Getzen 300 gespeeld van ongeveer de jaren 80. Is een lekker licht instrument en speelt makkelijk. Is zeker een goede keus voor een dweilband gezien de prijs-kwaliteit verhouding.
Maar ja, het geluid en projectie is natuurlijk niet te vergelijken met bv een 6310z van Yamaha. Maar die is ook een stuk duurder (als je die al 2e hands kunt vinden)
Ik heb voor de 6310 gekozen omdat wij in de dweilband met 22 man staan en ik een instrument wilde waar veel geluid uit komt. En aangezien er bij ons nauwelijks tot geen instrumenten sneuvelen kan ik met een gerust hart een iets duurdere toeter gebruiken. Wij hebben nl meestal een podium met genoeg ruimte om te spelen.
Als je meer projectie wil kun je ook een lead mondstuk erop zetten. Zelf speel ik de laatste tijd gewoon op een 43es van Bob Reeves. Ik dacht jaren dat dit tijdens een avond carnaval dicht zou slaan maar ik kan hier een hele avond zonder problemen op spelen, vijf dagen achter elkaar