trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bugel kopen..
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 10:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2005 20:08 

baszz schreef:
flugel schreef:
baszz schreef:
Ik heb binnenkort nog een Couesnon te koop :wink:

Geweldige bugel, maar als je het nou hebt over stemmingsproblemen....

:?: heb ik totaal geen last van , er zit een trigger op 3 en qua stemming is hij heel goed.

Ik nam even aan dat je een oude (van voor de fabriekbrand) hebt. Bij deze bugels zijn d2, f2 en g2 zijn vaak (veel) te hoog en nauwelijks te corrigeren. De nieuwe bugels (zoals ze nu ook nog te koop zijn) zijn qua stemming een stuk beter, maar schieten (t.o.v. de oudere exemplaren) weer tekort in klank. Daarbij vind ik ze t.o.v. de "concurrentie" véél te duur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2005 10:22 

Te duur?? weet ik niet ik heb hem 2e hands gekocht en dus was de prijs wel ok.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2005 18:18 

baszz schreef:
Te duur?? weet ik niet ik heb hem 2e hands gekocht en dus was de prijs wel ok.

Pure nieuwsgierigheid: heb je een "nieuwe" of eentje uit de jaren 70-begin 80?

Mijn vergelijking gaat natuurlijk alleen op voor de nieuwprijs van de bugels. De 2e hands waarde verschilt een stuk van handelaar tot handelaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2005 18:32 

Volgens mij heb ik er een van de nieuwere lichting, het is een Couesnon Monopole.
Speelt prima maar ik krijg er een van de club dus gaat deze de verkoop in omdat ik er anders hoe lekker hij ook speelt toch niet meer uit de koffer komt en dat vind ik zonde dus als iemand anders er wel mooi mee kan spelen mag ie hem kopen. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2005 18:45 

Ik speel inmiddels 11 jaar lang op een Van Laar bugel (de laatste nu 1 jaar oud). En ik ben daar toch het meest tevreden over. Hartstikke zuiver. Mooi bugelgeluid. Spreekt makkelijk aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 okt 2005 19:32 

baszz schreef:
Volgens mij heb ik er een van de nieuwere lichting, het is een Couesnon Monopole.
Speelt prima maar ik krijg er een van de club dus gaat deze de verkoop in omdat ik er anders hoe lekker hij ook speelt toch niet meer uit de koffer komt en dat vind ik zonde dus als iemand anders er wel mooi mee kan spelen mag ie hem kopen. :lol:

Ik heb een tijdje in Vianen gespeeld, daar spelen ze ook op Couesnon. M'n Yamaha Shew bugel mengde daar prima in de sectie. Met m'n buurman wel eens een week van bugel gewisseld, maar ik kon niet aan de Couesnon wennen (hij trouwens ook niet aan m'n Yammie).

Ook een tijdje een oude Couesnon geleend. Qua klank werkelijk waar helemaal het einde! Lekker wollige boterzachte sound. Helaas, ook met de later aangebrachte trigger, niet stemmend te krijgen.

Tien jaar geleden hebben we bij de fanfare waar ik speel nieuwe bugels gekocht. Een aantal merken geprobeerd. Kanstul, Van Laar, Courtois & Yamaha kwamen door de eerste testronde. Na een tweede zaterdag bleven Yamaha en Van Laar over. Helaas waren de twee Van Laar bugels die we geleend hebben onzuiver t.o.v. elkaar en was de afwerking slecht. Daardoor verdween het vertrouwen in dit product (vooral in de consistentie van de productie). Ook later overigens nog zowel GEWELDIGE bugels van Hub in handen gehad als ook mindere exemplaren. De laatste jaren alleen nog maar positieve verhalen gehoord. Ik ben dan ook van plan binnenkort nog eens een reisje naar Margraten te plannen (voor nummer 4???).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2005 13:26 

ik heb ook een yamaha bugel thuis staan maar dan een ander type,ik krijg de ventielen maar niet goed aan het lopen.zelf speel ik maar 1 keer per week op het ding dus zou het daar aan kunnen liggen maar ik hoor ook klachten van collega's met hetzelfde probleem dus daar zou je rekening mee kunnen houden.(de klank van mijn bugel is trouwens wel erg mooi)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2005 15:44 

broek76 schreef:
ik heb ook een yamaha bugel thuis staan maar dan een ander type,ik krijg de ventielen maar niet goed aan het lopen.zelf speel ik maar 1 keer per week op het ding dus zou het daar aan kunnen liggen maar ik hoor ook klachten van collega's met hetzelfde probleem dus daar zou je rekening mee kunnen houden.(de klank van mijn bugel is trouwens wel erg mooi)

Je bent niet de enige die problemen heeft met Yamaha ventielen, in de fanfare waar ik speel hebben we er destijds tien gekocht, waarvan er één langdurig problemen heeft gehad. Uiteindelijk heeft de winkel waar we ze hebben gekocht van deze bugel de ventielen gelapt en was het probleem opgelost. Essentieel is wel dat je van het begin af elke dag je ventielen en de schacht goed reinigt en opnieuw inoliet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur