Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik heb er een! Een jupiter, voor 75 gulden (!) van ponch gekocht... Met carnaval erg succesvol. Jammer dat hij iets te laag gestemd is...
Ok, al een hele oude thread, maar met nog een maandje te gaan naar Carnaval 2009 niet minder actueel.
Er spookten bij mij al langere tijd wat gedachten door m'n hoofd:
- Ik wil eigenlijk wel eens trombone leren, maar kan als trompettist bij de toeterclub niet gemist worden (we zitten nog maar met z'n 3-en) dus echt serieus zal het nooit worden.
- Ik wil eigenlijk ook wel eens een "echt" carnavalsinstrument (rode, roze, blauwe trompet ofzo). Die carnavalsinstrumenten kosten tegenwoordig nog maar zo'n 150 euro. Geen geld dus.
- Zoonlief van (net) 4 heeft een oude, bijna onbespeelbare trompet en toetert daar regelmatig een beetje op. Als je hem vraagt wat hij later wil spelen zegt hij "trompet", waarbij hij een trombone-schuivende beweging maakt.
Dus maar eens op Marktplaats en eBay rondgekeken en kwam uiteraard de Jupiter regelmatig tegen. Helaas altijd met een vraagprijs heel dicht bij de nieuwprijs. En meer dan 250 euro vind ik toch wel erg veel voor een "geintje".
Toen kwam ik terecht op de site van Thomann.de, en die hadden een "eigen fabrikaat" voor net iets meer dan
100 euro. Nieuw dus. En verzendkosten: 8 euro (net iets meer dan het goedkoopste binnenland-tarief van TNT dus).
Besteld dus. Je krijgt een gelakt nummerloos instrument in koffer met een 7C mondstuk (Bach-kloon, kost toch alleen al gauw een paar tientjes). Alleen een merkje "Thomann" op de beker. Maar hij ziet er geweldig uit! Leuk "speelgoed" en dus zeker een aanrader.
En zoonlief?: Die vindt papa's nieuwe toeter helemaal geweldig!